جستجو کردن

نقشه برداری زمین و ثبت نام سند مالکیت رسمی توسط کارشناس رسمی دادگستری

نقشه برداری زمین و ثبت نام سند مالکیت رسمی توسط کارشناس رسمی دادگستری

نقشه برداری زمین به منظور ثبت نام سند مالکیت رسمی تک برگ و یا تبدیل سند قدیمی دفترچه ای منگوله دار توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و یا مهندس نقشه بردار در استان تهران و استان های دیگر صورت می گیرد. اداره ثبت اسناد و املاک در چند سال اخیر به منظور تعیین تکلیف زمین ها و املاکی که در کشور بدون سند مالکیت مانده اند و مشکلاتی که این موضوع برای مالکان زمین ها و ساختمان ها ایجاد کرده، بر طبق قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند مالکیت اقدام به تشکیل پرونده و ثبت نام سند مالکیت و صدور اسناد مالکیت برای صاحبان ملک ها می نماید.

تلفن 44231706 (کد 021 تهران)

این کار نیاز به نقشه برداری از زمین و ساختمان معرفی شده توسط مردم دارد که این کار توسط مهندس نقشه بردار و یا کارشناس رسمی نقشه برداری انجام می شود.

ثبت نام سند مالکیت

برای ثبت نام سند مالکیت رسمی تک برگ برای زمین خود، ابتدا باید از زمین ، نقشه برداری دقیق انجام داده و سپس طبق روال های تعریف شده در سایت اداره ثبت اسناد و املاک، اقدام به ثبت کروکی نقشه تهیه شده برای زمین و مشخص کردن حدود اربعه ی آن و مشخصات مختصات جی پی اس gps چهار گوشه ی آن در سامانه ی اداره ثبت کنید.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و نقشه یو تی ام utm
کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و نقشه یو تی ام utm

نقشه برداری زمین

این کار توسط مهندسان نقشه بردار و کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان و نقشه برداری گروه ما نیز می تواند انجام گیرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام UTM و کروکی ثبتی از عرصه و اعیان (زمین و ساختمان) خود برای گرفتن سند مالکیت تک برگ با ما تماس بگیرید.

برای تهیه نقشه از زمین و ساختمان خود توسط نقشه بردار یا کارشناس رسمی امور ثبتی با ما تماس بگیرید. 44231706(021)

نمونه فایل مختصات ثبت نام سند مالکیت زمین

برای تشکیل پرونده ثبت نام سند مالکیت در اداره ثبت اسناد و املاک تهران، یک فایل نرم افزار اکسل excel با فرمت خاص اداره ثبت نیاز است که معمولا مهندس نقشه بردار آن را بر اساس مختصات چهار میخ یا چهار گوشه زمین تشکیل داده و جزو مدارک در سی دی به کارفرما ارائه می کند.

نقشه زمین باید با فرمت یو تی ام (نقشه utm) برداشت و نقشه برداری شود.

یک نمونه از فایل اکسل مختصات زمین برای نقشه برداری ثبت نام سند مالکیت رسمی به صورت زیر می تواند باشد:

فایل اکسل ثبت نام سند مالکیت رسمی نقشه برداری نقشه یو تی ام مهندس نقشه بردار تهران

قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی

در این بخش، قسمتی از قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند را که برای ثبت نام سند مالکیت برای مالکان املاک مصوب شده برای آشنایی می آوریم. برای دیدن متن کامل این قانون به صفحه قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی در سایت کارشناس آنلاین مراجعه کنید.

ماده یک

ماده1ـ به منظور صدور اسناد مالکیت ساختمانهای احداث شده بر روی اراضی با سابقه ثبتی که منشأ تصرفات متصرفان، نیز قانونی است و همچنین صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی و نسقهای زراعی و باغاتی که شرایط فوق را دارند لکن به علت وجود حداقل یکی از موارد زیر، صدور سند مالکیت مفروزی از طریق قوانین جاری برای آنها میسور نمی باشد، در هر حوزه ثبتی هیأت یا هیأتهای حل اختلاف که در این قانون هیأت نامیده می شود با حضور یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، رئیس اداره ثبت یا قائم مقام وی، و حسب مورد رئیس اداره راه و شهرسازی یا رئیس اداره جهاد کشاورزی یا قائم مقام آنان تشکـیل می گردد. هیأت مذکور با بررسی مدارک و دلایل ارائه شده و در صورت لزوم انجام تحقیقات لازم و جلب نظر کارشناس مبادرت به صدور رأی می کند.

الف ـ فوت مالک رسمی و حداقل یک نفر از ورثه وی

ب ـ عدم دسترسی به مالک رسمی و در صورت فوت وی عدم دسترسی به حداقل یک نفر از ورثه وی

پ ـ مفقود الاثر بودن مالک رسمی و حداقل یک نفر از ورثه وی

ت ـ عدم دسترسی به مالکان مشاعی در مواردی که مالکیت متقاضی، مشاعی و تصرفات وی در ملک، مفروز است.

تبصره1ـ هیأت مکلف است حسب مورد از دستگاههای ذی ربط استعلام و یا از نمایندگان آنها برای شرکت در جلسه، بدون حق رأی دعوت کند.

تبصره2ـ فوت مالک رسمی و وارث وی با استعلام از سازمان ثبت احوال کشور و مفقودالاثر بودن با حکم قطعی دادگاه صالح و عدم دسترسی با استعلام از نیروی انتظامی یا شورای اسلامی محل یا سایر مراجع ذی صلاح یا شهادت شهود یا تحقیقات محلی احراز می شود.

تبصره3ـ تصمیمات هیأت در مورد املاک افراد غایب و محجور با نظر قاضی هیأت، معتبر است.

ماده2ـ اراضی دولتی، عمومی، ملی، منابع طبیعی و موات از شمول این قانون مستثنی می باشند.

گروه کارشناس رسمی نقشه برداری ما در زمینه اخذ سند مالکیت چگونه به شما کمک می کند؟

برای تشکیل پرونده برای گرفتن سند مالکیت تک برگ برای املاک فاقد سند رسمی و یا برای تبدیل دفترچه سند مالکیت قدیمی به سند تک برگ نیاز به تهیه نقشه و نقشه برداری توسط مهندس نقشه بردار از زمین یا عرصه آپارتمان خود و یو تی ام UTM کردن آن با دستگاه جی پی اس GPS دارید که کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نقشه یو تی ام utm گروه ما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.
گروه کارشناسان رسمی دادگستری ساتیا (کارشناس آنلاین)
جستجوی کارشناس ارزیاب رسمی دادگستریمدیریت  گروه: مهندس مهدی شهداد 44231706-(021)
کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان

گروه کارشناسی رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری مقیم در تهران و سایر استان های کشور برای تسهیل در انجام خدمات کارشناسی برای شما تشکیل شده است. برای داشتن مشاوره ی ما با ما تماس بگیرید.

تلفن: 44231706 (021)       موبایل :   2282044-0912

ایمیل: mdshahdad@yahoo.com
تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +989122282044
اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام
    من دو ملک دارم که میخواهم در سامانه ثبت صدور سند مالکیت اقدام کنم هزینه آن چقدر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *