جستجو کردن

کارشناس رسمی نقشه برداری و تهیه نقشه utm یو تی ام تهران

تهیه نقشه یو تی ام utm کارشناس رسمی نقشه برداری جزو رسته های کارشناسی گروه شش (رشته راه و ساختمان) در کانون کارشناسان رسمی دادگستری می باشد که عموما به مهندسان عمران یا نقشه برداری دارای پروانه ی کارشناسی رسمی در استان تهران و استان های دیگر داده می شود.

برای مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و یا تهیه کروکی ثبتی و تهیه نقشه یو تی ام utm 1/2000  یا یک دو هزارم  در استان تهران و شهرستان ها با دفتر گروه کارشناس آنلاین تماس بگیرید:

تلفن دفتر کارشناسی تهران 44231706 (021)

کارشناسان رسمی دادگستری در این رشته می توانند به تهیه نقشه کروکی ثبتی و نقشه یو تی ام یک دو هزارم از زمین اقدام و همچنین اختلافات مساحت و جانمایی املاک در شعب حقوقی دادگستری ها رسیدگی و اظهار نظر کنند. برخی از حوزه های کاری کارشناسان رسمی نقشه برداری با کارشناس رسمی ساختمان هم پوشانی دارد.

کارشناس رسمی نقشه برداری تهیه نقشه یو تی ام نقشه utm تهران

عناوین اصلی خدمات کارشناس رسمی نقشه برداری

دادگاه ها و مراجع قضایی و ادارات دولتی مانند شهرداری ها معمولا از کارشناسان رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و اطلاعات مکانی برای اظهار نظر کارشناسی در موضوعات زیر استفاده می کنند:

  • تعیین مساحت زمین ها و کروکی ثبتی و نقشه یو تی ام utm
  • تعیین جانمایی ملک
  • تعیین مساحت واحد آپارتمانی
  • تهیه صورت مجلس تفکیکی آپارتمان ها
  • تهیه نقشه زمین و ثبت نام سند مالکیت رسمی
  • مساحی زمین های کشاورزی و باغ و تهیه نقشه
  • تفسیر عکس های هوایی
  • تفسیر تصاویر ماهواره ای

کارشناس رسمی نقشه برداری در تهران و سایر استان ها ایران با ملاحظه ی سند مالکیت رسمی ملک یا مبایعه نامه یا بنچاق های قدیمی و بررسی حدود و ثغور زمین و با استفاده از ادواتی مانند دوربین های نقشه برداری پیشرفته یا متر لیزری یا دستگاه های جی پی اس (GPS) نسبت به اندازه گیری و تعیین مساحت و یا توپوگرافی عرصه اقدام می کنند و نتیجه را طی نقشه به ادارات دولتی مانند شهرداری و یا با گزارش کارشناسی به مراجع قضایی مانند دادسرا ها و دادگاه های حقوقی اعلام می کند.

نقشه یو تی ام (utm) چیست

نقشه یو تی ام در واقع نقشه ی ملک شما و همچنین جانمایی آن در کره ی زمین است. به عبارت دیگر نقشه زمین شما در محل دقیق خود در کره زمین با مختصات مربوطه جانمایی می شود. سیستم یو تی ام یک سیستم تصویر دو بعدی مختصاتی است که برای تعیین مکان یک نقطه روی کره زمین ابداع شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اسناد مالکیت جدید (سند های تک برگی) در چنین سیستمی جانمایی شده و از آن استفاده می کنند. نقشه های زمین های شما نیز می تواند در این سیستم جانمایی و تهیه شود.

نقشه یو تی ام بطور کلی همان نقشه مسطح افقی از زمین است که حدود و ابعاد چهار طرف زمین را نشان می دهد و همچنین موقعیت جانمایی زمین در ایران و جهان با مختصات جغرافیایی استاندارد در روی نقشه و همچنین در فایل پیوست مشخص می باشد.

با این نقشه علاوه بر این که مساحت و شکل و ابعاد اضلاع قطعه زمین شما مشخص شده، بلکه موقعیت آن در کشور ایران نیز مشخص است.

نمونه نقشه کروکی زمین

نقشه مسطحاتی زمین که در اصطلاح به آن کروکی زمین نیز می گویند معمولا یک نقشه است که شکل هندسی دقیق زمین را در پلان نشان می دهد یعنی به صورت افقی. منظور این است که اگر از بالا به زمین به صورت افقی نگاه کنید چطور دیده می شود.

در این نقشه حدود اربعه ی زمین و مساحت آن نشان داده می شود. زمین ممکن است از یک جهت یا از چند جهت به کوچه یا خیابان یا معبر عام منتهی شود و دسترسی های ملک نیز در این نقشه نشان داده می شود. معمولا در عرف ایران به زمین هایی که در یک گوشه از آن (مثلا گوشه جنوب شرقی ملک) به دو کوچه محدود می شود زمین دو نبش و چنانچه در دو حد روبرو مانند دیوار شمالی و دیوار جنوبی به کوچه یا خیابان برخورد کند اصطلاحا به آن زمین دو کله گفته می شود.

نقشه کروکی زمین بدون مختصات جغرافیایی است بنابراین از روی فایل اتوکد نقشه زمین نمی توان فهمید که این زمین در اقدسیه در شمال تهران واقع است یا در یکی از محلات غرب تهران مانند بلوار فردوس. از این نقشه انتظار دانستن طول اضلاع زمین و مساحت آن می رود.

در این بخش یک نمونه از نقشه کروکی زمین نشان داده می شود:

نقشه کروکی زمین توسط مهندس نقشه بردار تهران

 

نمونه نقشه UTM یو تی ام تهران

نقشه یو تی ام دارای مختصات جغرافیایی است به عبارت دیگر ، فایل اتوکد نقشه دارای مختصات است و از روی آن می توان فهمید که این زمین یا آپارتمان در کدام نقطه از جهان قرار دارد.

در ادامه یک نمونه از نقشه utm یو تی ام زمین برای آشنایی شما آورده می شود.

تهیه نقشه utm یو تی ام زمین در استان تهران توسط کارشناس رسمی نقشه برداری ثبتی

تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت

همچنین اگر بخواهید برای زمین خود سند مالکیت تک برگ اخذ کنید و یا سند مالکیت دفترچه ای قدیمی را به سند مالکیت تک برگ تبدیل کنید نیاز به برداشت نقشه برداری و تهیه نقشه یک دو هزارم از زمین برای ارائه به اداره ثبت اسناد و املاک تهران و سایر شهر ها دارید.

اداره ثبت اسناد بر اساس نقشه یو تی ام از وضعیت موجود زمین می تواند مراحل صدور سند مالکیت تک برگ را شروع کند.

تهیه نقشه 1 2000 ام معمولا توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان و یا کارشناس رسمی امور ثبتی مورد تایید قرار می گیرد و البته ابتدا توسط تیم نقشه بردار مورد تایید کارشناس ، نقشه برداری می شود.

نقشه 1/2000 UTM شهرداری تهران

نقشه هایی که معمولا شهرداری تهران برای گرفتن پروانه ساختمانی به آن نیاز دارد در افواه به نقشه یو تی ام یک دو هزار یا یک دو هزارم (1/2000) معروف است. این نقشه ها معمولا از زمین یک مجتع آپارتمانی قدیمی ساز و قبل از اخذ پروانه ساخت تهیه و به شهرداری تهران ارائه می شود تا شهرداری وضعیت موجود زمین و موقعیت منطقه ای آن در سطح شهر و حدود اربعه و ابعاد آن را کنترل کند.

گروه ما متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری در تهران و سایر شهر های کشور بوده و افتخار کمک به شما هم میهنان گرامی را در این سالها داشته است.

در بسیاری مواقع سند های قدیمی ثبتی در زمین های نسبتا با مساحت بزرگتر دارای حدود و ابعادی هستند که با حدود اربعه و مساحت وضع موجود ملک هماهنگی و تطبیق ندارد و شهرداری برای صدور پروانه ساخت نیاز به دانستن وضع موجود زمین دارد.

همچنین بیشتر زمین هایی که مالکان برای درخواست جواز ساخت به شهرداری رجوع می کنند در بر کوچه یا خیابان هایی هستند که باید تعریض شوند یعنی مثلا زمین در بر کوچه شش متری بوده و در طرح تفصیلی شهرداری همان کوچه باید ده متری شود.

در مورد این زمین ها نیز معمولا شهرداری مالک را موظف به تهیه نقشه یو تی ام از وضع موجود زمین می کند تا بتوانید روی چگونگی تعریض و عقب نشینی زمین نظر دهد.

می توانید برای نقشه برداری از زمین و تهیه نقشه یو تی ام با ما تماس بگیرید: 44231706 (021)

آشنایی با سیستم مختصات جغرافیایی utm

مختصات هر نقطه در کره زمین را به روش های مختلفی می سنجند که یکی از آنها طول و عرض جغرافیایی است و دیگری مختصات یو تی ام utm.

مثلا مختصات نقطه میانی پارک قیطریه در شهر تهران را می توان به دو صورت زیر نمایش داد:

سیستم مختصات یو تی ام:

39S

540598

3961098

سیستم طول و عرض جغرافیایی:

35.79314 درجه

51.44928 درجه

نمونه مختصات یو تی ام تهران

گروه کارشناس رسمی ما چگونه به شما در زمینه نقشه برداری کمک می کند؟

در صورتی که برای مشاوره در زمینه تهیه نقشه یو تی ام (نقشه utm) یا مساحی و تهیه نقشه کروکی یک دو هزارم 1/2000 از زمین و تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای و تشخیص قدمت ساخت بنا در استان تهران و دیگر استان های ایران به کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان و یا کارشناس رسمی نقشه برداری و یا مهندس نقشه بردار جهت نقشه برداری نیاز داشتید می توانید با گروه کارشناسان رسمی ساتیا تماس بگیرید.

روش های تماس با ما :

تلفن: 44231706 (021)       موبایل :   2282044-0912

ایمیل: mdshahdad@yahoo.com
تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +989122282044
اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

utm drawing by official expert in surveying engineering

Our official expert in civil engineering and surveying help you in providing 1/2000 scale  utm drawing of properties and lands in Tehran province and other provinces in Iran. feel free to contact us

Office: Tel +982144231706 Karshenas Online Group of official experts

Cell phone: +989122282044 Mehdi Shahdad

مقالات مرتبط

10 پاسخ

  1. سلام
    شهرداری تهران منطقه دو به ما گفته نقشه یوتی ام بیارید چون زمین تعریض داره الان شش واحدی هستیم سند رو بیاریم نقشه رو میدید

    1. سلام خیر. نقشه بردار باید خودش نقشه برداری کنه از زمین و نقشه یو تی ام تهیه کنه و نمیشه شما نقشه بیارید و کارشناس رسمی نقشه برداری یا کارشناس رسمی ثبتی تایید کنه

  2. یک نقشه یک دو هزارم دارم که مهندس نقشه بردار ساختمان کشیده اما اداره ثبت میگه باید کارشناس رسمی ثبتی مهر تایید کنه. بیارم دفتر شما انجام میدید؟

    1. خیر. نقشه برداری برای نقشه 1/2000 یا یو تی ام باید توسط خود نقشه برداری انجام میشه و کارشناس رسمی نقشه برداری یا امور ثبتی اون رو تایید می کنه. این طور نیست که شما نقشه utm آماده ارائه کنید و تایید بشه

  3. سلام آیا تعیین کسر متراژ آپارتمان جهت فسخ کردن توسط کارشناس تامین دلیل امور ثبتی مطابق با مبایعه نامه عادی کفایت می کند ؟ یا برای صدق مساحت آپارتمان خریداری شده حتما می بایست پایان کار و صورت مجلس تفکیکی آپارتمان گرفته شده باشد .

    1. سلام. متراژ و مساحت واقعی آپارتمان رو کارشناس رسمی ساختمان یا نقشه برداری یا کارشناس امور ثبتی می تونه با اندازه گیری تعیین کنه و نیاز به پایان کار نیست اما بعضی وقت ها مساحت ساخته شده با مساحت فروشنامه مطابقت ممکنه داشته باشه اما مورد قبول شهرداری برای پایان کار نباشه و نهایتا شما به اون مدارک نیاز دارید.
      برای وارد شدن به چالش میزان مساحت پیش فروش شده می تونید مساحت واقعی رو توسط کارشناس رسمی اندازه بگیرید اما این که اگر مثلا 5 متر کم هست بتونید وارد بحث های عدم انجام تعهد و اینها بشید یک مبحث دیگه هست و بحث های حقوقی داره که باید به وکیل مراجعه کنید

  4. سلام یک سند تک برگ داریم برای باغ اما پلاکش با اون اغ نمیخورد و یک معارض است که میگه ملک برای اون است البته اون فقط پلاک ثبتی دارد حالا ما باید چکار کنیم ایا نقشه بردار میتونه پیاده کند ملک ما را که حدودش را مشخص کند

    1. باید به اداره ثبت مراجعه کنید و اگر تعارض اثبات شد باید پیگیری حقوقی و مشورت با وکیل کنید

  5. با سلام وعرض ادب قیمت کارشناسی ملک دراسفندماه سال 94به مبلغ 480000000 میلیون تومان توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی گردیده است درسال 1397 ملک مذکور بدون تغییرات درشهریورماه توسط کارشناس رسمی دادگستری به مبلغ یک میلیاردوصدو پنجاه میلیون تومان ارزیابی شده است.قیمت این ملک درشهریورماه سال 96 به چه مبلغی ارزیابی خواهد شد بااحترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *