جستجو کردن

کارشناس رسمی ثبتی یا کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

تخصص رشته امور ثبتی مربوط به کارشناس رسمی ثبتی یا کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی بوده و یکی از رشته های گروه شش یا راه و ساختمان و نقشه برداری در کانون کارشناسان رسمی است که کارشناسان آن رشته مانند کارشناسان رسمی راه و ساختمان بطور کلی به رسیدگی به اختلافات ملکی و تعارضات سندی املاک اشتغال دارند و تخصص آنها در حقوق املاک می باشد.

تلفن دفتر کارشناسی برای مشاوره در زمینه کارشناسی رسمی دادگستری قیمت گذاری ملک: (کارشناس رسمی قیمت گذاری) 44231706 (021)

موبایل کارشناس رسمی دادگستری 2282044-0912

در ادامه به شرح کلی این رشته کارشناسی رسمی می پردازیم.

گروه کارشناس رسمی دادگستری ساتیا - کارشناس آنلاین ارزیابی زمین کارشناسی ملک قیمت گذاری آپارتمان ارزش کارشناسی

معرفی کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

یک کارشناس رسمی امور ثبتی عموما دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر در رشته مهندسی عمران (راه و ساختمان) یا رشته حقوق بوده که پس از کسب سابقه و تجربه کاری کافی و قبولی در آزمون کارشناسی رسمی و گذراندن مراحل مربوطه به اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری از کانون کارشناسان رسمی دادگستری یا مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه در رشته امور ثبتی نائل آمده اند.

اهم صلاحیت های کارشناس رسمی امور ثبتی

در دادگاه ها و شورا های حل اختلاف، معمولا اختلافات ثبتی بین ملک های مجاور و یا مشکلات سند مالکیت پلاک های ثبتی همسایه و یا جانمایی ملک بر روی زمین و کارهایی از این قبیل در کنار کارشناس رسمی راه و ساختمان جهت رسیدگی به کارشناسان امور ثبتی سپرده می شود.

بطور کلی اشتراک حوزه کاری بین کارشناس رسمی راه  و ساختمان و نقشه برداری و کارشناس رسمی امور ثبتی زیاد است.

برخی کار هایی که در صلاحیت کارشناس رسمی دادگستری ثبتی است به شرح زیر می باشد:

  1. رسیدگی و تشخیص صحت جریان ثبتی املاک
  2. رسیدگی و تشخیص صحبت جریان ثبتی اسناد
  3. تشخیص حدود ثبتی املاک: تطبیق حدود مشخصات ملک، مندرج در اسناد و سوابق ثبتی با وضعیت ملک در طبیعت و تشخیص آن یا تشخیص اختلافات و مغایرت ها اعم از تجاوز ، تداخل و تعارض در ملک های دیگر
  4. پیاده کرده محدوده پلاک ثبتی بر روی زمین و نقشه هوایی
  5. ارزیابی املاک موضوع مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت: تعیین بهای زمین هایی که در اجرای مقررات مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت تقاضای صدور سند مالکیت شده است.
  6. رسیدگی و تشخیص صحت انجام تشریفات افراز ملک

یادآوردی می شود که هر کارشناس ثبتی همه ی این صلاحیت ها را ندارد و در ارجاع کارشناسی به کارشناسان رسمی امور ثبتی باید به صلاحیت های مندرج در دفترچه کارشناسی آنها توجه کرد. کارشناسی امور ثبتی املاک استان مازندران توسط کارشناس رسمی دادگستری در مازندران انجام می شود.

گروه کارشناسان ما در زمینه کارشناسی رسمی امور ثبتی چگونه به شما کمک می کند؟

گروه کارشناسان رسمی ساتیا متشکل از کارشناسان رسمی رشته های مختلف کارشناسی (شامل کارشناس رشته امور ثبت)مقیم در تهران و سایر استان های ایران  می تواند در اختلافات ثبتی ملکی و یا پرونده های ثبتی مطروحه در دادگاه ها یا مشکلات جانمایی ملک در شهرداری و تهیه نقشه یک دو هزارم 1/2000 و کروکی ثبتی به شما کمک کند.

می توانید در زمینه مشاوره کارشناسی ثبتی در زمان مناسب با ما تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *