جستجو کردن

نمونه یک مشکل در پیش خرید آپارتمان – کارشناسی رسمی قیمت آپارتمان

نمونه یک مشکل در پیش خرید آپارتمان – کارشناسی رسمی قیمت آپارتمان

پیش خرید آپارتمان نکات ریزی دارد و نمونه یک مشکل در پیش خرید آپارتمان که بر اثر عدم حضور کارشناس رسمی و وکیل در هنگام عقد قرارداد خرید یا فروش ملک پیش می آید در این نامه آمده است:

شرح مشکل پیش خرید آپارتمان توسط خریدار

سلام و وقت بخیر

اینجانب در تاریخ 93/12/28 یک واحد آپارتملن 85 متری پیش خرید کردم.فروشنده تاریخ تحویل کلید را 94/02/30 و تاریخ تحویل سند را 94/05/30 در قولنامه بنگاه ذکر کردند و جریمه دیرکرد  برای طرفین به ازا هر روز تاخیر 100 هزار تومان قید گردید (و خریدار تمامی چک ها را در تاریخ معین شده پاس کردند ). طرفین در بنگاه این قولنامه 3 برگی را امضا نمودند.هم اکنون پس از گذشت 1 سال و 1 ماه مجتمع در مرحله سفت کاری میباشد و حتی سقف و ستون طبقه آخر هم اجرا نشده است  و با این شرایط این مجموعه تا 95/01/30 هم تکمیل نمیشود(به گفته بنگاه دار).همچنین فروشنده بدون اطلاع دادن به خریدار نقشه واحد را به صورت کامل عوض کرده که در حال حاضر مورد پسند خریدار نمی باشد.

با این شرایط خریدار تصمیم به معاوضه واحد فوق  با واحدی بزرگتر در همان مجتمع را گرفت و قرار شد  که اختلاف متراژ را به قیمت روز محاسبه کرده و بپردازد. قبل انعقاد قولنامه جدید خریدار تصمیم به متر کردن واحد جدید گرفت.کارشناس نظام مهندسی مورد تایید اداره ثبت به هزینه خریدار به محل آپارتمان برده شد تا اندازه گیری کند و نقشه تهیه کند(زیرا فروشنده ادعا میکرد واحد جدید 105 متر میباشد و باید 20 متر مابه التفاوت پرداخت کنیم که کمی شک بر انگیز بود) پس از آماده شدن نقشه ، مهندس نقشه بردار متراژ آپارتمان جدید را 80 متر اعلام کرد که نقشه تهیه شده را به همراه متراژ واحد با امضا و مهر نظام مهندسی به خریدار تحویل داد.

گروه کارشناس رسمی دادگستری ساتیا - کارشناس آنلاین ارزیابی زمین کارشناسی ملک قیمت گذاری آپارتمان ارزش کارشناسی

حال فروشنده اصرار دارد که در قولنامه جدید 105 متر ذکر شود(تا با این کار تمام مبلغ آپارتمان را قبل از تحویل سند جلو جلو تسویه نماید و مبلغ 25 میلیون چکی که به امانت برای تحویل سند نزد بنگاه میباشد بی ارزش شود)و زیر بار نقشه اندازه گذاری شده کارشناس سازمان نمیرود.

{کارشناسی قیمت آپارتمان های شرق تهران و غرب تهران و شمال تهران توسط کارشناس قیمت آپارتمان در تهران انجام می شود.}

حتی خریدار راضی شده بود بابت تعویض آپارتمان در قولنامه جدید تاریخ تحویل را برای فروشنده به 94/09/1 تغییر دهد (یعنی به عبارتی خریدار از در یافت 18 مییلیون تومان جریمه  دیر کرد تحویل چشم پوشی کند در عوض تغییر واحد ) و همچنین در قولنامه جدید مبلغ  هر روز دیرکرد را به جای روزی 100 هزار تومان قولنامه قبلی به روزی 70 هزار تومان تغییر دهند.که فروشنده حتی با این چشم پوشی های خریدار باز هم قبول نکرد که واحد را تعویض کند مگر با متراژ 105 متر.

به همین دلیل خریدار تصمیم گرفته  واحد اولیه خود را نگهدارد  و از تعویض واحد با شرایط متراژ 105 متر منصرف شده  و نهایتا 20  روز آینده که روز تحویل آپارتمان میباشد به دلیل عدم تحویل  آپارتمان  در تاریخ مققر به دادگاه شکایت کند و مبلغ تحویل آپارتمان را به حساب دادگستری واریز نماید تا این مسئله از طریق مراجع قضایی حل شود.

بنگاه دار سعی دارد فروشنده را از انجام شکایت منصرف کند زیرا میداند با شکایت کل مجتمع بلوکه میشود و این کار مستلزم صرف وقت و هزینه برای خریدار میباشد و اصرار دارد که خریدار از در یافت جریمه تاخیر صرف نظر نماید.

((ناگفته نماند شک کردن به متراژ از آنجا نشات گرفت که پروانه زمین 70٪ ساخت بود و کل زمین 400 متر مربع مساحت داشت که متراژ مجاز ساخت 280 متر میشد و در هر طبقه که 3 واحد طراحی شده با محاسبه مشاعات مساحت هر واحد حدودا 90 متر باید باشد و اختاف متراژ با روز سند حد اکثر 5 متر میشود نه 25 متر!!!!!!!! یعنی  حداقل حدود 50 میلیون تفاوت قیمت))

حال این سوال مطرح است :

1)روند قانونی این کار برای شکایت به دادگاه برای دریافت تاخیر به چه صورت است؟و حد اکثر روند این شکایت چند سال به طول می انجامد؟

2)جریمه دیرکرد فقط در رابطه با تحویل آپارتمان است یا تحویل سند را هم شامل میشود ؟زیرا در قولنامه قید شده است: در صورتی که  عدم اجرای تعهد از جانب فروشنده باشد وی مکلف است به ازا هر روز تاخیر مبلغ 100 هزار تومان به عنوان خسارت تاخیر در وجه طرف مقابل پرداخت نماید .خسارت مذکور علاوه بر انجام تاهد اصلی بوده و با آن قابل جمع است.

3)در حال حاضر که واحد تحویل داده نشده فروشنده باید در تاریخ تحویل سند به دفتر خانه معرفی شده مراجعه کند و برگه عدم حضور فروشنده دریافت کند؟

پیشاپیش از رسیدگی شما نهایت تشکر را دارم.

گروه کارشناسان رسمی ما چگونه می تواند در پیش خرید آپارتمان به شما کمک کند؟

هنگام بستن قرارداد پیش خرید می توانید با ما برای بررسی نقشه ها و بازبینی و بررسی پیش نویس قرارداد خرید یا مبایعه نامه مشورت کنید همچنین هنگام تحویل اگر به مساحت آپارتمان تحویلی مطمئن نیستید می توانید از مهندسان نقشه برداری ما برای اندازه گیری مساحت واحد کمک بگیرید.

{این متن تنها برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و برای این مورد حتما باید با متخصص حقوقی یا وکیل مشورت کنید}

اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

درخواست کارشناس دادگستری تهران برای درخواست کارشناس رسمی قیمت گذاری املاک شمال تهران یا شرق تهران یا غرب تهران انجام می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *