جستجو کردن

محل دادگاه رسیدگی به اختلاف ناشی از قرارداد مشارکت در ساخت – کارشناسی توسط کارشناس دادگستری

محل دادگاه رسیدگی به اختلاف ناشی از قرارداد مشارکت در ساخت – کارشناسی توسط کارشناس دادگستری

یک نظریه مشورتی در باره محل مطرح کردن دعاوی مربوط به قرارداد های مشارکت در ساخت وجود دارد که در این قسمت نقل می شود:

«رسیدگی به اختلافات ناشی از قرارداد را می‌توان در هر کدام دادگاه‌های محل اقامت تعیین شده در قرارداد، محل تنظیم قرارداد یا اجرای تعهد و یا اقامتگاه خوانده مطرح نمود.»

{این متن تنها برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و برای این مورد حتما باید با متخصص حقوقی یا وکیل مشورت کنید}

سؤال:
دادگاه صالح برای رسیدگی به اختلافات ناشی از قرارداد، دادگاه محل اقامتگاه خوانده است یا دادگاه‌های دیگر از جمله دادگاهی که عقد یا قرارداد در حوزه آن منعقد شده است یا تعهد می‌بایست در آنجا انجام شود نیز صالح به رسیدگی می‌باشند؟

گروه کارشناس رسمی دادگستری ساتیا - کارشناس آنلاین ارزیابی زمین کارشناسی ملک قیمت گذاری آپارتمان ارزش کارشناسی

نظریه شماره ۳۶۳۷/۷ مورخ ۱۵/۵/۱۳۸۵
نظریه مشورتى اداره کل حقوقی قوه قضائیه

اگرچه طبق ماده ۱۱ قانون ‌آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال ۱۳۷۹، دعوی باید در دادگاهی اقامه شود که خوانده در حوزه قضائی آن اقامتگاه دارد، اما با عنایت به مفاد رأی وحدت رویه شماره ۹ مورخ ۲۶/۳/۱۳۵۹ هیأت عمومی دیوان‌عای کشور مبنی بر اینکه، در رسیدگی به دعواوی بازرگانی و هر دعوی راجع به اموال منقول که از عقود و قرارداد ناشی شده باشد از نظر تسهیل در رسیدگی انتخاب دادگاه در اختیار خواهان قرار دارد

و همچنین ماده ۱۳ قانون مزبور که صراحتاً مقرر داشته: «در دعاوی بازرگانی و دعاوی راجع به اموال منقول که از عقود یا قرارداد در حوزه آن واقع شده است یا تعهد می‌بایست در آنجا انجام شود.» و با توجه به ملاک ماده ۲۳ همان قانون، در فرض استعلام رسیدگی به اختلافات ناشی از قرارداد را می‌توان در هر کدام از دادگاه‌های محل اقامت تعیین شده در قرارداد، محل تنظیم قرارداد یا اجرای تعهد و یا اقامتگاه خوانده مطرح نمود.

کارشناس ارزیاب ملک در تهران به کارشناسی قیمت گذاری رسمی املاک، زمین و آپارتمان مسکونی و اداری و تجاری در تهران می پردازد.

گروه کارشناسان رسمی ساتیا در اختلاف بین سازنده و مالک در قرارداد مشارکت چه کمکی به شما می کند؟

هنگام اختلاف در طی عملیات اجرایی یا پس از آن می توانید برای مشاوره کارشناسی و یا داوری در قرارداد و کمک به تشخیص خود در باره موضوع مورد اختلاف با کارشناسان ما با اطلاع قبلی مشورت کنید.

گروه کارشناسان رسمی دادگستری ساتیا (کارشناس آنلاین)
مدیریت  گروه: مهندس مهدی شهداد 44231706-(021)
کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان

گروه کارشناسی رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری مقیم در تهران و سایر استان های کشور برای تسهیل در انجام خدمات کارشناسی برای شما تشکیل شده است. برای داشتن مشاوره ی ما با ما تماس بگیرید.

تلفن: 44231706 (021)

تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +989122282044
اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *