جستجو کردن

محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی ملک (حق الزحمه کارشناسی) تعرفه دستمزد 1402

محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی ملک (حق الزحمه کارشناسی) تعرفه دستمزد 1402

برای مشاوره کارشناسی ملک و ارزیابی قیمت گذاری  رسمی املاک با ما تماس بگیرید: 2282044-0912 و تلفن  44231706 (021)

برای محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی ملک و هزینه کارشناسی خودرو بر اساس ارزش ملک یا ارزش خودرو می توانید از فرم بالا استفاده کنید. لازم به ذکر است که بطور کلی حق الزحمه کارشناس رسمی برای قیمت گذاری هر ملک یا همان هزینه کارشناسی ملک به صورت درصدی از ارزش کارشناسی آن ملک است و این درصد ثابت نیست و هر چه ارزش ملک بالاتر می رود این درصد کمتر می شود.

فرم محاسبه آنلاین هزینه کارشناسی اجاره بها

با وارد کردن میزان اجاره بهای ماهیانه کارشناسی شده برای یک ملک به ریال در باکس اول، سیستم بطور آنلاین، دستمزد کارشناسی اجاره بها را طبق آخرین تعرفه مصوب (تعرفه سال 1402) محاسبه کرده و به شما ارائه می دهد. همین حالا امتحان کنید:

میزان اجاره بهای ماهانه ملک را به ریال وارد کنید:

محاسبه آنلاین حق الزحمه کارشناسی رسمی و محاسبه آنلاین دستمزد کارشناس سایت کارشناس آنلاین

توضیح تبصره های تعرفه حق الزحمه کارشناس رسمی

می توان گفت فرمول ارائه شده در ماده 11 تعرفه حق الزحمه کارشناسان رسمی برای محاسبه ی حق الزحمه ارزیابی ملک یا دستمزد کارشناسی ملک بر اساس ارزش ملک، بسیار تو در تو و چند مرحله ای و کمی گیج کننده است بنابراین فرم ارائه شده توسط گروه کارشناسان رسمی ما می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

تعرفه دارای برخی تبصره هاییست که می تواند حق الزحمه اعلام شده در فرم ما را کاهش یا افزایش دهد. در زیر برخی مثال ها در این مورد آورده می شود:

حق الزحمه کارشناسی چند ملک توسط کارشناس رسمی

مثلا اگر سه آپارتمان یا زمین طی یک قرار کارشناسی برای ارزیابی ارزش وثیقه ملکی به کارشناس رسمی ساختمان ارجاع شدند و در سه عرصه متفاوت قرار داشتند مثلا یک آپارتمان در نیاوران و یک زمین در صادقیه و یک آپارتمان دیگر در تهران پارس باشند، طبق تعرفه دستمزد، کارشناس رسمی حق الزحمه هر کدام را جداگانه باید دریافت کند به عبارت دیگر ارزش هر کدام از ملک ها را باید جداگانه در فرم محاسبه ببرید و سه حق الزحمه را با هم جمع کنید.

اما اگر هر سه آپارتمان در یک عرصه (مثلا هر سه در پلاک 10 کوچه فلان سعادت آباد تهران) قرار داشته باشند آن وقت باید ارزش سه ملک را با هم جمع کرده و عدد مجموع را در تعرفه برده و دستمزد ارزیابی کارشناسی را محاسبه کرد. به عبارت دیگر در این صورت فرض می شود کارشناس، یک آپارتمان را به ارزش مجموع سه آپارتمان کارشناسی کرده است.

دستمزد ارزیابی کارشناس اگر ملک خارج از شهر باشد

اگر ملک مورد کارشناسی خارج از شهر و داخل استان باشد مبلغ 50 هزار تومان طبق تعرفه به حق الزحمه ارزیابی ملک بابت فوق العاده ماموریت کارشناس اضافه می شود و اگر زمین مورد کارشناسی خارج از استان باشد این عدد 100 هزار تومان تعریف شده است.

محاسبه آنلاین دستمزد کارشناسی رسمی تعرفه 1402
دستمزد قیمت گذاری ملک اگر ملک مشاع باشد

در صورتی که ارزیابی یک سند مشاعی مستلزم ارزیابی کل ملک باشد، هزینه ارزیابی کارشناس بر اساس ارزش کل شش دانگ ملک محاسبه می شود.

مثلا دستمزد ارزیابی یک سند دو دانگ از شش دانگ آپارتمان برابر با حق الزحمه ارزیابی شش دانگ آن آپارتمان است.

برای دیدن متن تعرفه دستمزد کارشناسی و جدول آن می توانید به صفحه متن متن تعرفه جدید حق الزحمه کارشناسان رسمی 1402 در سایت ما و یا روزنامه رسمی کشور  رجوع کنید.

برای دیدن نحوه کارشناسی و قیمت گذاری آپارتمان ها می توانید به صفحه کارشناسی قیمت ملک سایت ما مراجعه کنید.

برای دانلود اپلیکیشن محاسبه حق الزحمه کارشناسی گروه کارشناس آنلاین (ساتیا) به صفحه دانلود اپلیکیشن حق الزحمه مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *