جستجو کردن

عملیات تحدید حدود ثبتی چیست – کارشناس رسمی امور ثبتی

عملیات تحدید حدود ثبتی چیست – کارشناس رسمی امور ثبتی

تحدید حدود ثبتی یکی از مراحل اولیه صدور سند مالکیت شش دانگ برای هر ملک است که در اداره ثبت اسناد و املاک هر شهر انجام می گیرد.

 تحديد حدود ثبتی چيست؟

تحديد حدود همان تعيين حدود اربعه ( چهارگانه ) ملك است كه در همان روز اعلان شده به وسيلة نماينده به اتفاق نقشه بردار ثبت انجام خواهد شد و درخواست كننده يا نماينده او حدود ملكي را كه مي خواهد ثبت كند ( در محدودة اظهارنامه ثبتي ) به طور مشخص معرفي  مي نمايد

و اگر تقاضا كننده يا نماينده‌اش در موقع تحديد حدود حاضر نباشد ، ملك مورد تقاضا با حدود اظهار شده از طرف مجاورين تحديد خواهد شد . هرگاه حدود مجاورين از لحاظ عمليات ثبتي تثبيت و معين باشد ، تحديد حدود بدون انتشار آگهي و با تبعيت ازحدود مجاورين به عمل خواهد آمد.

هر گونه اختلاف در مورد تحدید حدود ثبتی در مراجع قضایی مانند شعب حقوقی دادگاه ها توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی یا رشته راه و ساختمان و نقشه برداری رسیدگی می شود.

 منبع: کانال اطلاعات حقوقی املاک و قراردادها

 گروه کارشناسان رسمی دادگستری ساتیا
جستجوی کارشناس ارزیابمدیریت  گروه: مهندس مهدی شهداد 2282044-0912
کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان

گروه کارشناسی رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری مقیم در تهران و سایر استان های کشور برای تسهیل در انجام خدمات کارشناسی برای شما تشکیل شده است. برای داشتن مشاوره ی ما با ما تماس بگیرید.

تلفن: 44231706 (021)

ایمیل: mdshahdad@yahoo.com
تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +989122282044
اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *