جستجو کردن

ویزای EB5 آمریکا – کارشناس رسمی دادگستری ارزیاب ملک تمکن مالی ویزا آمریکا

ویزای EB5 آمریکا – کارشناس رسمی دادگستری ارزیاب ملک تمکن مالی ویزا آمریکا

(کار قیمت گذاری رسمی ملک برای ارزیابی تمکن مالی جهت تشکیل پرونده ویزای آمریکا توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود که در این مورد می توانید با دفتر ما مشورت کنید} سوال: قصد سرمایه گذاری در کشور آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور را دارم؛ آیا برنامه EB-5 در حال حاضر مناسب ترین گزینه است؟

{این متن تنها برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و برای این مورد حتما باید با متخصص وکیل مهاجرت مشورت کنید. قوانین ممکن است تغییر کرده باشند}

ویزای  EB5 آمریکا یا ویزای سرمایه گذاری

پاسخ: بله. برنامه EB-5 ایالات متحده، در حال حاضر مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذارانی می باشد که قصد اخذ اقامت دائم آمریکا را دارند. سرمایه گذار با شرکت در این برنامه، بلافاصله اقامت دائم کشور آمریکا را به همراه خانواده اش کسب کرده و می تواند آینده روشنی برای خود و خانوده اش ایجاد نماید.
•    جهت اخذ ویزای EB-5، متقاضیان دارای تابعیت ایران چه مراحلی را باید طی نمایند؟

مرحله اول: انتخاب وکیل

اولین قدم برای ارائه درخواست کارت سبز دائم آمریکا از طریق ویزای سرمایه گذاری  EB-5، انتخاب وکیل مورد اطمینان و متخصص در زمینه این نوع پرونده ها و عقد قرارداد با وی است.

مرحله دوم: انتخاب مرکز منطقه ای

در مرحله بعد، لازم است متقاضی یکی از مراکز منطقه ای دارای مجوز از اداره مهاجرت آمریکا را به عنوان شرکت سرمایه پذیر انتخاب کند. انتخاب مرکز منطقه ای بسیار مهم است. هرچه شرکت مورد نظر سابقه فعالیت بلند مدت تری داشته باشد و پروژه های آنان از لحاظ بررسی ها و برآوردهای مالی و اقتصادی شرایط مناسب تر و پایدارتری داشته باشد، به طور حتم ریسک سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد.

مرحله سوم: تکمیل پرونده

پس از انتخاب مرکز منطقه ای، وکیل متقاضی با همکاری وکیل شرکت سرمایه پذیر، نسبت به تکمیل پرونده اقدام می کند. تکمیل پرونده متقاضیان ایرانی به دلیل شرایط ویژه و رعایت نکات ظریفی که این نوع پرونده ها دارد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مرحله لازم است متقاضی همکاری های لازم را با وکیل برای تامین و ارائه مدارک شخصی و شغلی مورد نیاز داشته باشد.

گروه کارشناس رسمی دادگستری ساتیا - کارشناس آنلاین ارزیابی زمین کارشناسی ملک قیمت گذاری آپارتمان ارزش کارشناسی

مرحله چهارم: انتقال مبلغ سرمایه و ارائه پرونده به اداره مهاجرت

پس از تکمیل پرونده، زمان انتقال اصل مبلغ سرمایه گذاری (پانصد هزار دلار) فرا می رسد. این مبلغ توسط متقاضی به حساب محضری (Escrow Account) ویژه ای که به این منظور تعیین شده است، منتقل می شود. تا زمان ارائه پرونده و صدور تاییدیه از سوی اداره مهاجرت ایالات متحده، پول انتقال یافته در حساب مذکور سپرده شده و هیچ کس نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.

مرحله پنجم: بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت و صدور نامه تایید سرمایه گذاری

با صدور نامه تایید پرونده از سوی اداره مهاجرت، مبلغ پانصد هزار دلار از حساب محضری به شرکت سرمایه پذیر منتقل شده و متقابلا اوراق سهامداری به نام سرمایه گذار صادر و ارسال می شود. پس از آن پرونده به مرکز ملی ویزا در وزارت امورخارجه ایالات متحده ارسال می گردد.

مرحله ششم: مرکز ملی ویزا و مصاحبه در سفارت

در این مرحله، وکیل متقاضی کار تکمیل پرونده صدور مجوز اقامت دائم متقاضی و خانواده وی را در وزارت امور خارجه به انجام می رساند. در نهایت وقت مصاحبه ای برای متقاضی و خانواده وی در نزدیک ترین سفارت ایالات متحده تعیین می شود. متقاضیانی که محل زندگی آنان در ایران است می توانند یکی از سفارتخانه های ایالات متحده در شهرهای آنکارا (ترکیه)، ابوظبی (امارات متحده عربی)، فرانکفورت (آلمان)، وین (اتریش) و ناپل (ایتالیا) را برای انجام مصاحبه خود انتخاب کنند.

مرحله هفتم: صدور ویزای ورود و دریافت کارت سبز مشروط

پس از انجام مصاحبه و طی مراحل لازم برای بررسی و تایید امنیتی، ویزای ورود برای متقاضی و خانواده وی صادر شده و کارت سبز مشروط آنان پس از ورود به آدرسی که در ایالات متحده ارائه کرده اند ارسال می شود.
کارت سبز صادر شده به صورت مشروط و دارای اعتبار 2 ساله است که لازم است پس از گذشت 1 سال و 9 ماه از زمان صدور آن، پرونده جداگانه ای برای درخواست تبدیل آن از حالت مشروط به دائم به اداره مهاجرت ارائه گردد. کارت سبز دائم دارای اعتبار 10 ساله و قابل تمدید است و متقاضی می تواند 4 سال و 9 ماه از زمان صدور کارت سبز مشروط با رعایت شرایط قانونی نسبت به درخواست تابعیت اقدام نموده و پس از آن پاسپورت ایالات متحده را دریافت کند.
•    آیا مبلغ 500 هزار دلار، قبل از اقدام برای اخذ کارت سبز آمریکا باید سرمایه گذاری شده باشد؟
بله.

•    برای اقدام جهت اخذ ویزای EB-5 آمریکا، وکیل قانونی مهاجرتی نیاز است؟
بله. با توجه به پیچیدگی هایی که اخذ این ویزا دارد، وجود وکیلی که در مرحله اول قانونی باشد و در مرحله دوم تخصص بالایی در این زمینه داشته باشد، الزامی است. در صورت هرگونه اشتباه و یا ارسال مدارک ناقص، تقاضای سرمایه گذار رد می شود و شاید این فرصت برای همیشه برای متقاضی و خانواده اش جهت اخذ اقامت دائم آمریکا از دست برود.

•    آيا بازپرداخت اصل مبلغ سرمايه گذاري (پانصد هزار دلار) توسط شركت هاي سرمايه پذير تضمين مي شود؟
در این مورد، اين برنامه سرمايه گذاري با ديگر برنامه های سرمايه گذاري تفاوتی ندارد و بر اساس قانون ایالات متحده، شرکت های سرمایه پذیر حق ندارند هيچگونه تضميني براي آن ارائه نمایند. از آنجا که سرمایه گذار این ریسک را می پذیرد تا سرمایه خود را به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در یکی از این مراکز منطقه ای سرمایه گذاری کند، متقابلا دولت ایالات متحده نیز به وی و خانواده او مجوز اقامت دائم اعطا می کند. باید توجه داشت، انتخاب درست شرکت سرمایه پذیر، می تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد.

•    آيا كل مبلغ سرمايه گذاري (پانصد هزار دلار) مي بايست به صورت يكجا پرداخت شود يا به صورت چند مرحله اي هم امكان پذير می باشد؟
مبلغ پانصد هزار دلار در چند مرحله قابل ارسال است؛ اما كل مبلغ مي بايد قبل از تسليم كردن مدارك مربوطه به اداره مهاجرت آمریکا، به حساب معينی واريز شده باشد.
•    آيا سرمايه گذاري انجام شده مشمول سود مي شود؟
بله، ميزان این سود به شركت سرمايه پذير و نوع پروژه بستگي دارد. تمامی شرکت های سرمایه پذیر دارای برنامه، بودجه و برآوردهای مالی بوده و طبیعی است که توقع کسب سود دارند. گفتنی بوده، گزارش وضعيت مالي پروژه ها در دوره هاي سه ماهه در اختيار سرمايه گذاران قرار مي گيرد.
•    هر سال چه تعداد ویزای EB-5 صادر می شود؟

اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا برای هر سال میلادی تعداد 10 هزار ویزای EB-5 اختصاص داده است که تاکنون هیچ گاه تعداد صدور ویزای سالانه به این رقم نرسیده است. در سال 2011 افزایش قابل توجهی در میزان سرمایه گذاری EB-5 شاهد بودیم؛ به طوری که با رشد 80 درصدی صدور ویزای EB-5 نسبت به سال 2010، تعداد ویزای صادره در سال 2011 به عدد 3800 رسید. سیاست های شفاف سازی اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا، تسهیل فرآیند ارائه تقاضا و همچنین ایجاد مراکز منطقه ای در سراسر آمریکا، از جمله دلایل جلب اعتماد به این برنامه و افزایش درخواست های سرمایه گذاری عنوان شده است.

•    مراکز منطقه ای EB-5 چه مراکزی هستند؟

برای سرمایه گذاران متقاضی ویزای EB-5، دو گزینه سرمایه گذاری وجود دارد. آنها می توانند به صورت مستقیم و یا از طریق مراکز منطقه ای EB-5 اقدام به سرمایه گذاری نمایند.
متقاضیان سرمایه گذاری مستقیم باید پروژه های سرمایه گذاری را خود انتخاب کرده و آن را مدیریت نمایند، این روش برای کسانی که خواهان کنترل بیشتری بر سرمایه خود هستند، مناسب می باشد.
روش دیگر این است که سرمایه گذاران از طریق مراکز منطقه ای اقدام نمایند. این شیوه مناسب کسانی است که هدف اصلی آنها گرفتن مجوز اقامت آمریکا است و کسب سود حداکثری از سرمایه گذاری در اولویت بعدی آنها قرار دارد. اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا به مراکز منطقه ای مجوز فعالیت داده است و آنها مکلف هستند براساس مقررات این اداره عمل نمایند. در نتیجه ی سرمایه گذاری از طریق مراکز منطقه ای EB-5، مسئولیت سرمایه گذاران در پروژه کمتر خواهد شد و از این رو آنان از مسئولیت مدیریت مستقیم سرمایه گذاری خود، رها می شوند. تقریبا 90 درصد سرمایه گذاران متقاضی EB-5 از طریق مراکز منطقه ای اقدام به سرمایه گذاری برای اخذ اقامت می نمایند.
•    آيا مراکز منطقه ای EB-5، از سوي دولت آمریکا داراي مجوز فعاليت هستند؟
بله، اين مراكز منطقه ای از سوي اداره مهاجرت ايالات متحده (USCIS) مورد تاييد قرار گرفته اند.

•    هزينه هاي اداری مراکز منطقه ای ويزاي سرمايه گذاري EB-5، چه مقدار خواهد بود؟
هزینه های اداری مراكز منطقه ای ويزاي سرمايه گذاري EB-5، متناسب با نوع فعاليت متفاوت است. رقم دقیق را پس از انتخاب مرکز منطقه ای می توان محاسبه نمود که در قراردادهای فی مابین به طور روشن ذکر می شود.
•    شرایط اشتغال زائی EB-5 به چه صورت می باشد؟
اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا صدور ویزای EB-5 را منوط به ایجاد شغل تمام وقت برای تعداد 10 نفر از آمریکائیان اعلام کرده است. این مشاغل باید در طی مدت دو سال از زمان اخذ مجوز اقامت مشروط ایجاد شده باشند. در برخی موارد فرد سرمایه گذار باید ثابت کند که مشاغل ایجاد شده، در اثر سرمایه گذاری او به وجود آمده اند؛ با این حال، سرمایه گذاران EB-5 که از طریق مراکز منطقه ای اقدام می کنند، تنها ملزم به این هستند که مدارکی دال بر ایجاد اشتغال تمام وقت غیرمستقیم و جانبی برای 10 نفر را ارائه نمایند. مشاغل غیرمستقیم و جانبی به فرصت های شغلی گفته می شود که در چارچوب یک مجموعه بزرگ تر و در اثر سرمایه گذاری EB-5 به وجود آمده اند.

•    اقامت مشروط یا کارت سبز مشروط چیست؟
کارت سبز مشروط، دو ساله است. یک سال و نه ماه پس از صدور آن، فرصت سه ماه ای منظور شده است که طی آن دارنده کارت سبز مشروط باید اظهارنامه خود را به بخش خدمات تابعیت و مهاجرت ایالت متحده ارسال نماید. در این اظهارنامه دارنده اقامت مشروط اعلام می کند که کل مبلغ سرمایه گذاری را هزینه کرده و همه استخدامی ها را به کار گمارده است. با تایید اضهارات سرمایه گذار، اقامت مشروط فرد به اقامت دائم تبدیل می شود.

•    پروسه اخذ ویزای EB-5 ایالات متحده چه مدت طول می کشد؟
با توجه به ملیت متقاضی و همچنین بررسی منابع مالی وی، پروسه اخذ ویزای EB-5 به طور حدودی بین 12 تا 18 ماه به طول خواهد انجامید.
•    آیا ویزای EB-5 ایالات متحده برای هر کسی از هر کشوری صادر می شود؟
بله. بر طبق اعلام اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا، هر فردی از هر کشوری برای این ویزا می تواند اقدام نماید.
•    آیا افراد خاصی می توانند برای ویزای EB-5 اقدام نمایند؟
خیر. سرمایه گذاران می توانند با هر تخصص و پیش زمینه کاری برای این ویزا اقدام نمایند؛ متخصصان، تجار، بازاری ها، کارمندان بخش های خصوصی و دولتی، بازنشستگان و …

•    پس از اخذ اقامت دائم کشور آمریکا، می توان این کشور را برای مدتی طولانی جهت انجام امور شخصی ترک کرد؟
پس از اخذ اقامت دائم آمریکا، فرد سرمایه گذار و خانوده اش باید به جهت نشان دادن قصد اقامت دائم در آمریکا موارد زیر را انجام دهند:
افتتاح حساب بانکی
اخذ گواهینامه رانندگی
اخذ شماره تامین اجتماعی
پرداخت مالیات های درآمد ایالتی و دولت فدرال
هر مقیم دائمی در ایالات متحده، باید بیش از 6 ماه در سال در این کشور زندگی کند تا برای اقامت دائمش مشکلی به وجود نیاید.
•    آيا همسر و فرزندان مجرد زير 21 سال، هم زمان با متقاضي اصلی واجد شرایط اخذ ويزا خواهند شد؟
بله، متقاضی اصلی به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال، در يك زمان براي مصاحبه به يكي از كنسولگري هاي ايالات متحده دعوت می شوند و ويزاي مهاجرتي آنان با هم صادر مي شود.
•    اگر در يك خانواده، فرزند يا فرزندان مجرد بالاي 21 سال وجود داشته باشد، هيچ راهي براي صدور ويزاي آنان از طريق ويزاي سرمايه گذاري EB-5 والدين وجود ندارد؟
خير، فرزندان مجرد بالای 21 سال مي توانند به طور شخصي براي دريافت ويزا اقدام نمایند و يا والدين آنها در آينده به عنوان دارنده كارت سبز و براساس قوانين مربوطه براي فرزندان مجرد بالاي 21 سال ایالات متحده، برای آنها درخواست ويزا نمايند.
•    در صورت صدور ويزا و عزيمت سرمايه گذار و خانواده به آمريكا، آنان اجازه كار، تحصیل يا راه اندازي كسب و كار ديگري را خواهند داشت؟
بله، هر دارنده مجوز اقامت دائم (كارت سبز) ایالات متحده، مجاز به كار كردن، راه اندازي كسب و كار، تحصيل در مراكز آموزشي، خريد مستغلات و … در تمامی ایالت ها براساس قوانين می باشد.
•    برای اقدام جهت اخذ ویزای EB-5، نیازی به داشتن سابقه تجارت یا حداقل تحصیلات می باشد؟
خیر. جهت اقدام برای این ویزا، نیازی به داشتن سابقه مدیریت و یا تجارت نبوده و داشتن حداقل تحصیلات نیز از ملزومات آن نمی باشد.
•    برای اقدام جهت اخذ ویزای EB-5، متقاضی باید به زبان انگلیسی مسلط باشد؟
خیر. جهت اقدام برای این ویزا، الزامی وجود ندارد که متقاضی از سطح بالایی در زبان انگلیسی برخوردار باشد. (در هر مرحله، متقاضی می تواند از مترجم، دوست، وکیل و… استفاده نماید)
•    برای اقدام جهت اخذ ویزای EB-5، متقاضی باید از سلامت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار باشد؟
بله. در طول پروسه اخذ ویزای EB-5، متقاضی باید آزمایشات پزشکی تعریف شده ای را پشت سر بگذراند.
•    آیا الزامی وجود دارد که متقاضی منبع دارایی های خود را اعلام نماید؟
بله. متقاضی باید با ارائه مدارکی نشان دهد، دارایی های خود را از طرق قانونی کسب کرده است.
•    در برنامه سرمایه گذاری EB-5، چه موضوعاتی می تواند مشکل آفرین باشد؟
مشکل خیلی متداول در این برنامه، اسناد غیر کافی درباره منابع وجوهات و دارایی ها می باشد. خیلی ها سعی می کنند حداقل اطلاعات را ارائه نمایند؛ این امر منجر به تاخیر در رسیدگی به پرونده می شود. در حال حاضر به علت وجود مواردی چون اقدامات تروریستی و پول شویی، بررسی کننده گان پرونده ها، به اطلاعات مستند و کاملی درباره منابع وجوهات و دارایی ها نیاز دارند.

•    چه دارایی و وجوهاتی را شخص سرمایه گذر می تواند برای اثبات تمکن مالی خود ارائه نماید؟
سرمایه گذار برای اثبات تمکن مالی خود می تواند از موارد زیر استفاده نماید:
پول نقد (حساب بانکی)
اوراق بهادار
منابع حاصل از کسب و کار
هدایا
اموال و املاک به ارث رسیده
ارزش نقدی بیمه عمر
املاک و مستغلات
تمام موارد فوق، به کمک اسناد و مدارک قانونی باید ثابت شود که از طرق قانونی کسب شده اند. در حال حاضر، مرسوم ترین روش برای اثبات تمکن مالی افرادی با تابعیت ایران، پول نقد (حساب بانکی) می باشد.
•    جهت اخذ ویزای EB-5، باید مبلغی را به دولت آمریکا به عنوان ودیعه پرداخت نماییم؟
خیر.

منبع: http://usa.wcoe.ca/

گروه کارشناس رسمی دادگستری ما در رابطه با مهاجرت شما چه کمکی می تواند انجام دهد؟

یکی از اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده پرونده مهاجرت شما ، میزان دارایی های شما در ایران است. ارزیابی رسمی ارزش دارایی های شما باید توسط کارشناس رسمی دادگستری دارای تجربه در امر مهاجرت انجام شده و تایید شود.

قیمت گذاری رسمی دارایی های شما می تواند انواع برای ملک، آپارتمان، زمین، کارخانه، مغازه یا واحد تجاری یا اداری، ماشین، ویلا، ماشین آلات صنعتی و حتی دارایی های شخصی مانند طلا و جواهر و حساب سپرده بانکی باشد. قیمت گذاری رسمی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری ساختمان انجام و طی گزارش کارشناسی تایید می شود و با توجه به تفاوت فرمت های مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا و کانادا، این امر نیاز به تجربه کار در این زمینه دارد. اداره مهاجرت استرالیا نیاز به تایید قیمت کارشناسی ملک و سایر دارایی های شما توسط ما دارد.

گروه کارشناسان رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی که در تهران و سایر شهر های استان های کشور مانند شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، ساری، بندرعباس، مشهد، خرم آباد مقیم و مستقر هستند می توانند در زمینه ارزش گذاری و کارشناسی ملک و سایر دارایی های شما به شما کمک کنند و گزارش های آنها توسط کارشناسان ما در تهران نیز کنترل می شود.

برای مشاوره در زمینه ارزیابی رسمی دارایی ها برای مهاجرت با ما تماس بگیرید.

گروه کارشناسان رسمی دادگستری ساتیا
مدیریت  گروه: مهندس مهدی شهداد 
کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان

گروه کارشناسی رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری مقیم در تهران و سایر استان های کشور برای تسهیل در انجام خدمات کارشناسی برای شما تشکیل شده است. برای داشتن مشاوره ی ما با ما تماس بگیرید.

روش های تماس با ما :

تلفن: 44231706 (021)

ایمیل: mdshahdad@yahoo.com
تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +989122282044
اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *