جستجو کردن

درخواست کارشناسی ملک از کارشناس رسمی دادگستری (سال 1402)

درخواست کارشناسی ملک از کارشناس رسمی دادگستری (سال 1402)

درخواست کارشناسی ملک و سایر انواع دارایی ها در تهران و سایر استان های ایران و مشاوره کارشناسی در این زمینه توسط کارشناس رسمی دادگستری در تهران یا سایر استان های ایران می تواند به راحتی از طریق تماس تلفنی با ما، یا با ایمیل و یا برقراری ارتباط به وسیله شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و یا به وسیله فرم تماس سایت کارشناس آنلاین انجام شود. اگر در مورد کارشناسی رسمی املاک یا ماشین آلات و یا کارشناسی خودرو نیاز به مشاوره کارشناسی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

برای داشتن مشاوره کارشناسی ما می توانید با ما تماس بگیرید.

موبایل کارشناس رسمی 2282044-0912

تلفن کارشناس دفتر گروه کارشناس آنلاین (کارشناس رسمی قیمت گذاری) 44231706 (021)

موضوعات کارشناسی در عصر کنونی تخصصی هستند و بهتر است قبل از خرید یا فروش ملک از یک کارشناس رسمی ساختمان مشاوره بگیرید. این موضوع در مورد فروش خودرو شرکت یا ماشین آلات صنعتی کارخانه تولیدی نیز  صادق است و کارشناسی که تجربه در این زمینه دارد می تواند مشاوره مفیدی به شما در این زمینه بدهد.

درخواست کارشناسی از کارشناسان رسمی گروه ما می توانند برای

  • درخواست کارشناسی ملک در تهران: ارزیابی رسمی  ملک و کارشناسی قیمت گذاری املاک مانند زمین، آپارتمان مسکونی یا اداری و تجاری، در شهر تهران و لواسان و ورامین و پاکدشت و بومهن،  پردیس و دماوند و فیروزکوه و رودهن و آبعلی و شهریار و ملارد.
  • درخواست کارشناسی سرقفلی در تهران: کارشناسی ارزش گذاری حق کسب و پیشه و سرقفلی مغازه تجاری (کارشناس سرقفلی
  • درخواست کارشناسی ماشین آلات در تهران:درخواست کارشناس ماشین آلات: کارشناسی تعیین ارزش کارشناسی کارخانه صنعتی توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته ماشین آلات در شهرک های صنعتی پاکدشت ورامین و جاده مخصوص کرج و شمس آباد جاده قم و شهریار و ملارد.
  • درخواست کارشناس خودرو در تهران: کارشناس خودرو در تهران به کارشناسی قیمت گذاری ماشین های سبک و سنگین در تهران می پردازد.
  • درخواست کارشناسی قیمت گذاری هتل و مجتمع های صنعتی و توریستی و ورزشی توسط کارشناس رسمی ساختمان
  • کارشناسی املاک مسکونی و اداری و تجاری و گردشگری در استان مازندران (درخواست کارشناسی ملک در مازندران)
  • درخواست کارشناسی ارزش گذاری قطعات و کالا های صنعتی و ماشین آلات کارخانه های تولیدی
  • درخواست کارشناسی رسمی در شیراز: درخواست کارشناسی ملک و زمین و خانه و آپارتمان و ویلا در شهر های شیراز، شهر جدید صدرا، لار، کازرون، آباده، لامرد، فسا، جهرم، داراب، نیریز، زرقان، مرودشت و بیضا.
  • درخواست کارشناسی املاک در مازندران: کارشناسی قیمت گذاری ویلا، خانه، ساختمان، زمین، شهرک ویلایی، آپارتمان در ساری، بابلسر، نوشهر، نور، سرخرود، چمستان، رامسر، تنکابن، محمودآباد، متل قو، نمک آبرود، بابل، بهشهر توسط کارشناس رسمی ساختمان دادگستری
  • درخواست کارشناس ارزیاب ملک در گیلان: کارشناسی ارزش گذاری زمین، آپارتمان، ویلا، هتل، کارخانه و کارشناسی ساختمان در شهر های رشت، لاهیجان، لنگرود، طالش، آستارا، بندر انزلی، منطقه آزاد انزلی، رضوانشهر، املش، ماسوله، شفت، کلاچای و چمخاله.
  • درخواست کارشناسی قیمت خودرو: قیمت گذاری رسمی خودرو (ماشین) توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته خودرو یا وسایل نقلیه سبک و سنگین و کامیون
  • درخواست کارشناسی وثیقه ملکی یا درخواست کارشناسی قیمت گذاری ملک برای ترهین شرکت ها و بانک ها

و ارزیابی قیمت و کارشناسی موارد دیگر مانند قطعات کامپیوتر و تجهیزات پزشکی باشد.

اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با درخواست کارشناس رسمی دادگستری جهت ارزیابی ملک احتیاج دارید ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

درخواست کارشناسی ملک
درخواست کارشناسی ملک از کارشناس رسمی دادگستری

ارزیابی رسمی قیمت ملک

ارزیابی رسمی ملک یا  کارشناسی ملک در تهران همان چیزی است که بیشتر متقاضیان کارشناسی به آن قیمت گذاری رسمی ملک یا ارزش گذاری ملک می گویند و این شامل قیمت گذاری روی انواع املاک مانند آپارتمان، زمین، ویلا، سرقفلی تجاری، کارخانه تولیدی و یا کارگاه صنعتی، هتل ها و اماکن گردشگری می باشد که توسط کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان طی پروسه ای برای یافتن قیمت کارشناسی ملک انجام می گیرد.

کارشناس قیمت گذاری اموال در تهران کار قیمت گذاری و کارشناسی اموال منقول برای متقاضیان ویزا و مهاجرت را با درخواست کارشناسی اموال انجام می دهد.

نمونه فرم درخواست کارشناسی ملک

برای درخواست کارشناسی می توانید مستقیما با تلفن با ما تماس بگیرید و یا این که این کار را از طریق سایر رسانه های ارتباطی مانند واتساپ و تلگرام و ایمیل انجام دهید.

برخی مواقع وکیل یک پرونده حقوقی لازم می داند که قبل از مطرح کردن پرونده در دادگاه و یا در حین رسیدگی به پرونده با درخواست کارشناسی از نظر مشورتی یک کارشناس رسمی دادگستری در آن موضوع خاص و یا قسمتی از موضوع پرونده بهره بگیرد و حتی آن را به عنوان قسمتی از ادله جهت ضمیمه کردن به پرونده به شعبه دادگاه ارائه نماید.

در صورت نیاز به درخواست کتبی می توانید از نمونه فرم درخواست کارشناسی زیر استفاده کنید:

——————————-

به نام خدا

جناب آقای … – کارشناس رسمی دادگستری

موضوع: درخواست کارشناسی ارزیابی پلاک های ثبتی زیر

با سلام

بدین وسیله درخواست می شود یک ملک اینجانب با پلاک ثبتی 1356669 فرعی از 929924 اصلی بخش 2463 ثبت تهران واقع در تهران، نیاوران، سه راه یاسر جهت ارائه به شعبه 108حقوقی مجتمع قضایی عدالت تهران، ارزیابی نمایید.

امضاء:


 

قیمت کارشناسی ملک و عوامل موثر بر آن

قیمت کارشناسی ملک به عوامل متعددی از جمله مشخصات سند مالکیت، مساحت ملک، مساحت ساختمان موجود در آن، طول بر و ابعاد و قواره ی عرصه، بافت شهری پیرامون آن و عرض معبر خیابان و جهت قرارگیری آن بستگی دارد.

ارزیابی رسمی قیمت آپارتمان در استان تهران و سایر شهرستان ها در صفحه نحوه کارشناسی آپارتمان توضیح داده شده است.

ارزیاب رسمی ملک اگر ملک تجاری یا مغازه باشد بیشتر به کارشناسی ارزش سرقفلی تجاری و یا حق کسب و پیشه تجاری آن می انجامد. ارزش گذاری روی سرقفلی تجاری علاوه بر مشخصات ساختمانی مغازه یا واحد تجاری به موقعیت قرار گیری آن در شهر و رونق تجاری منطقه و همچنین اجاره نامه ی آن و عوامل دیگر بستگی دارد.

ارزیابی رسمی ملک و وثیقه ملکی و سند رهنی

معمولا زمانی که بانک قصد به رهن گرفتن یک ملک را به عنوان وثیقه ملکی در ازای دادن وام به صاحب آن دارد قیمت گذاری آن را برای برآورد قیمت کارشناسی ملک به کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان ارجاع می دهد.

در مورد بانک ها و املاک تهران، معمولا این ابلاغ مستقیما از سوی بانک برای کارشناس رسمی تهران نوشته می شود تا کارشناس با مراجعه به نشانی ملک و ملاحظه سند نسبت به انجام کارشناسی اقدام نماید.

کارشناس رسمی دادگستری رشته ساختمان در پاسخ به این قرار ارجاع کارشناسی ملک، با بررسی شرایط ملک و مشخصات سندی و مالکیتی آن ارزیابی رسمی ملک را انجام داده و ارزش کارشناسی آن را به مرجع مربوطه (در اینجا بانک) اعلام می کند.

برای درخواست کارشناسی ملک در گیلان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کارشناس رسمی املاک برای تشکیل پرونده مهاجرت

در مواردی که برای تشکیل پرونده مهاجرت، ادارات مهاجرت یا سفارت خانه های کشور های کانادا و استرالیا و یا کشور های اروپایی مستقر در تهران نیاز به دانستن میزان دارایی های غیر منقول شما و به عبارتی دانستن تمکن مالی شما دارند باید یک کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان، قیمت کارشناسی ملک شما را برآورد و آن را به مرجع مربوطه مانند اداره مهاجرت اعلام نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزیاب رسمی برای قیمت گذاری املاک، مقاله ارزیابی دارایی جهت مهاجرت را مشاهده نمایید.

کارشناسی رسمی ملک در دایره اجرای ثبت اسناد رسمی

املاک رهنی که در صورت عدم پرداخت اقساط توسط دایره اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد و املاک بازداشت و به اجرا گذاشته می شود یا به عبارت دیگر در مسیر مزایده قرار می گیرد نیز توسط اداره ثبت طی قرار کارشناسی به کارشناس رسمی دادگستری رشته ساختمان ارجاع می شود تا کارشناس با بررسی پارامترهای لازم ، ارزش کارشناسی ملک را برآورد و به واحد اجرای اسناد رسمی ثبت اعلام نماید. این قیمت معمولا به عنوان قیمت پایه مزایده و با توجه به آیین نامه اجرای ثبت مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا شرکت های بزرگ هنگام اعطای نمایندگی فروش به اشخاص حقیقی یا حقوقی از آنها در ازای کالا هایی که برای فروش در اختیارشان گذاشته می شود اسناد مالکیت ملکی به رهن می گیرند و در این مورد نیز شما نیاز به مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان جهت تعیین قیمت کارشناسی ملک (اعم از آپارتمان مسکونی، تجاری، اداری و یا واحد های صنعتی) دارید.

کارشناس رسمی با بازدید از ملک و بررسی های فنی لازم از مشخصات ساختمانی، نمای ساختمان، سن ساختمان و قدمت ساخت آن و کیفیت مصالح بکاربرده شده در آن به ارزیابی رسمی قیمت کارشناسی ملک می پردازد.

فرم کارشناسی رسمی ملک

برای گزارش کارشناس رسمی، فرم خاصی وجود ندارد و هر کارشناس رسمی دادگستری از فرمت خاص خود برای این کار استفاده می کند که شامل توصیف مشخصات ملک و قیمت آن است.

خدمات گروه کارشناسی رسمی دادگستری ساتیا در زمینه کارشناسی ملک

برای مشاوره با کارشناسان رسمی دادگستری گروه ما در باره ی قیمت گذاری انواع املاک خود در شهر تهران و سایر استان های کشور، اعم از آپارتمان مسکونی ، واحد های اداری ، مغازه تجاری و ارزش سرقفلی و اجاره مالکانه، حق کسب و پیشه تجاری، اجاره بها یا اجرت المثل ایام تصرف، کارخانه و کارگاه صنعتی و تولیدی ، ماشین آلات کارخانجات و تاسیسات ساختمانی و صنعتی، اماکن گردشگری و هتل ها می توانید با ما تماس بگیرید.

گروه ما متشکل از کارشناسان همکار مقیم در استان های کشور می باشد.

درخواست های کارشناسی شما ممکن است در موارد اصلی زیر باشد (یادآوری می شود که فقط به موارد اصلی در فهرست زیر اشاره شده است):

  • درخواست کارشناس ملک برای ارزیابی رسمی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری به عنوان وثیقه ملکی جهت رهن
  • قیمت گذاری ملک توسط کارشناس قسم خورده دادگستری جهت تمکن مالی متقاضیان مهاجرت
  • تامین دلیل کارهای انجام شده از نظر ساختمانی یا موارد دیگر
  • کارشناسی تعیین ارزش سرقفلی تجاری و حق کسب و پیشه
  • کارشناسی تعیین اجاره بها و اجرت المثل
  • کارشناس ارزش گذاری تاسیسات ساختمانی و ماشین آلات صنعتی کارخانجات
  • نقشه برداری ، تهیه کروکی ثبتی و نقشه یو تی ام utm
  • مشاوره و داوری در قرار دادهای مشارکت در ساخت
  • معرفی کارشناس رسمی دادگستری در رشته های مختلف کارشناسی

خدمات کارشناسی ملک چگونه انجام می شود؟

با تماس با ما می توانید از ما در تبیین و روشن تر کردن درخواست کارشناسی خود کمک بگیرید. معمولا متقاضیان کارشناسی با این مفاهیم حقوقی آشنایی ندارند و بعد از تماس و مذاکره با ما درخواست های خود را بهینه تر و اصلاح می کنند.

گروه کارشناسان ما در تهران مستقر بوده اما کارشناسان همکار گروه ما که جزو تیم ما هستند در شهرهای اصلی سایر استان های کشور مانند اهواز، اصفهان، شیراز، تبریز، رشت، ساری و بندرعباس مقیم و مستقر هستند و در صورت نیاز شما یا اگر درخواست کارشناس ملک در تهران دارید می توانند با آشنایی کامل به منطقه و استان خود به شما در امور کارشناس رسمی دادگستری کمک کنند.

انجام مشاوره کارشناسی رسمی قبل از عقد هر گونه قرارداد و یا خرید و فروش می تواند تا حد زیادی از مشکلات حقوقی آتیه ی شما جلوگیری کند.

گروه کارشناسی رسمی دادگستری ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی ارزیاب قسم خورده دادگستری در سراسر استان های کشور برای تسهیل در انجام خدمات کارشناسی رسمی برای شما تشکیل شده است.

موبایل کارشناس رسمی 2282044-0912

تلفن کارشناس دفتر گروه کارشناس آنلاین (کارشناس رسمی قیمت گذاری) 44231706 (021)

مقالات مرتبط

11 پاسخ

  1. با سلام و خداقوت.
    بطور کلی بخوام بگم اینه که پدر بنده سالها قبل رو زمین ملکی خودش که قولنامه منگوله دار بوده در ابعاد 20 متر طول و 6 متر عرض شروع به ساختن میکنه و یه دیوار 20 سانتی اول دور زمین میکشه. صاحب زمین بغلی ملک پدرم که به همین ابعاد بود. عموی بنده بوده و اون شروع به زدن اسکلت میکنه. به سمت دیوار ملک پدر بنده دیوار نمیکشه و ستون نمیزنه و پل های اسکلت خانه اش رو موقتا با اجازه پدرم رو دیوار ملک ما میندازه و خلاصه میگذره تا 20 سال پیش که عموم ملک رو به همون ابعاد فروخت. ما اقدام به سند تک برگ کردیم و کارشناس ها اومدن و اندازه زدن طبق سند قدیمی. از عرض ملک ما هم از جلو و انتها دقیقا در سندتک برگ 6 متر دیوار به دیوار ثبت شده.
    یعنی اون دیوار 20 سانتی در مالکیت و متراژ ملکی ما هست.
    ملک های ما جنوبی هستش. حیاط ها از هم نور میگیرن.
    حالا همسایه بغلی ما شروع به ساخت و ساز کرده و حیاط رو هم طاق زده و آهن هاش و رو دیوار ما انداخته‌. الانم دوباره رو دیوار ما آهن جوش دادن به ارتفاع 3 متر و سقف زدن اونم رو دیواری که تو مالکیت ماست و یه طلق 1/5متری هم زدن رو دیوار.
    در ضمن عموی بنده یه اقرارنامه محضری به ما داده و عنوان کرده که دیوار مال پدر بنده بود و اون هیچ دیوار و ستونی کار نکرده.
    ممنون میشم راهنماییم کنید09194549323

    1. سلام باید به دادگاه دادخواست بدید تا کارشناس رسمی منتخب دادگاه بیاد و این موضوع رو برای دادگاه تایید کنه. بعد دادگاه میتونه جلوی کار همسایه رو بگیره

  2. سلام برای قیمت گذاری ملک آیا ارزیاب ساختمان قدیمی نباید به قیمت زمین نگاه کنه و ارزش زمین رو برای فروش در نظر بگیره؟ ما یک مورد اجرای ثبتی داریم که کارشناس رسمی گفته ساختمان قدیمیه کلنگی هست

    1. سلام
      بستگی به مشخصات ملک و قدمت اون داره. اگر منظور ارزیابی آپارتمان هست بسته به قدمت ساخت و عمر ساختمان، کارشناسان رسمی ارزش میزان قدرالسهم آن واحد از زمین رو در قیمت گذاری آپارتمان لحاظ می کنند

  3. سلام
    در صورتی که قیمت کارشناسی بالاتر از عرف محل باشد و مشتری برای آن پیدا نشود و امر دایر بر خالی بودن مکان باشد یا به کمتر از کارشناسی که قیمت عرف محل است باید فروخته یا اجاره داده شود، قانون چه راهکاری را برای آن پیش‌بینی کرده است؟

    1. سلام دوست عزیز. ارزش کارشناسی ملک و این که بتونید اون ملک رو بفروشید دو چیز جداست و نکات زیادی در این مورد وجود داره به طور خلاصه بحث فروش بستگی به بسیاری شرایط بازار و دوره های رونق و رکود مسکن داره و ممکنه یک ملک نتونه مدتها در بازار به قیمت واقعیش فروش بره

  4. سلام پنج واحد آپارتمان در زميني به ابعاد ٣٣٦ متر. متراژ آپارتمان ها دوتا ١٢١ متر كه ١٦ متر آن بالكن باز است و دو تا ٩١ متر و واحد هم كف چيزي كه در سندس قيد شده ٢٣٢ متر كه ١١٨ متر آن حياط است با قدرالسهم ار عرصه. الان قدرالسهم واحد همكف كه با حياط ٢٣٢ مترهست وضعيت حياط طبقه همكف به چه صورت هست. توي سند چهار واحد ديگه هيچ اشاره اي به حياط نشده.

  5. سلام آیا شما نقشه برداری توی آپارتمان توسط UTM انجام میدهید که متراژ دقیق اداراتمان مشخص کنی وان ا روی سربرگ دفتر کارشناسان دادگستری مهر و اوضاع شده تحویل بدهید محل بلوار فردوس غرب
    لطفا هزینه آنرا هم اعلام کنید

  6. اصلاحات :
    ۱- متراژ دقیق آپارتمان مشخص کنید
    ۲-و آنرا رویسربرگ
    ۳- و آنرا روی سربرگ
    ۴- مهر و امضا شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *