جستجو کردن

ارسال گزارش کارشناسی رسمی از طریق سامانه ثنا

ارسال گزارش کارشناسی رسمی از طریق سامانه ثنا

از این پس امکان الکترونیکی ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه ثنا و سایت عدل ایران برای کارشناسان رسمی دادگستری فراهم شده و هر کارشناس ارزیاب رسمی ملک یا کارشناسان رشته های دیگر کارشناسی می توانند کارهای زیر را از طریق ارسال الکترونیکی گزارش کارشناسی انجام دهند:

لینک سایت قوه قضاییه برای ارسال گزارش کارشناسی به سامانه ثنا

  • ارسال گزارش کارشناسی یا ارسال نظریه کارشناسی
  • درخواست استمهال مدت کارشناسی
  • درخواست افزایش دستمزد کارشناسی ملک
  • اعلام جهات رد کارشناسی
  • اعلام عذر از انجام کار توسط کارشناس رسمی
  • اعلام استعفای کارشناس

و مسائلی از این قبیل را به صورت اینترنتی و الکترونیکی به شعبه دادگاه ارسال کنند و متن ارسال شده در سامانه در فایل پرونده می نشیند و برای قاضی و مدیر شعبه قابل دسترس است.

از همکاران محترم کارشناس رسمی خواهشمندیم به علت کمبود وقت، برای راهنمایی در مورد ارسال گزارش با ما تماس نگیرید. فایل راهنمای قوه قضاییه در انتهای این گزارش آورده شده است.

کارشناس آنلاین گروه کارشناس رسمی دادگستری ساتیا

ابلاغ شروع ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه ثنا

سرپرست اداره کل الکترونیک قوه قضاییه در باره امکان ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه ثنا به دادگاه ها طی نامه مورخ 1398/2/25 اعلام کرد:

روسای محترم کانون کارشناسان رسمی دادگستری سراسر کشور

ریاست محترم مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه

با توجه به ماده 659 قانون آیین دادرسی کیفری، در راستای ارائه خدمات الکترونیک قضایی و کاهش مراجعات به واحدهای قضایی، امکان ارائه نظریه کارشناسی و مکاتبه با واحدهای قضائی از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضائی (سخا) فراهم شده و کارشناسان محترم می توانند نظریه کارشناسی و مکاتبات خود را از این طریق ارسال نمایند.

راهنمای استفاده از این خدمت در سایت خدمات الکترونیک قضائی به نشانی adliran.ir در بخش خدمات ویژه وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری قرار دارد.

لازم به یادآوری است که کارشناسان نیاز به ثبت امضای الکترونیک در دفاتر خدمات قضایی قبل از ارائه ی آنلاین گزارش کارشناسی ملک دادگستری قبل از درخواست کارشناسی رسمی توسط قاضی و دادگاه را دارند.

ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه ثنا

راهنمای ارسال نظریه کارشناسی به دادگاه به صورت اینترنتی

برای این که بتوانید از طریق سایت عدل ایران، گزارش های کارشناسی خود را به دادگاه ارسال کنید لازم است

  1. اولا در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید. که معمولا کارشناسان رسمی تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.
  2. دوما این که امضای شما هنگام ثبت نام در سامانه ثنا در سیستم اسکن و ثبت شده باشد. که این مورد معمولا برای کارشناسان انجام نشده و فقط مشخصات و نشانی و تلفن آنها وارد سیستم شده است. برای ثبت شکل امضای خود می توانید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر خود رجوع کنید. آن دفاتر دارای اسکنری مانند اسکنر اثر انگشت اما در سایز بزرگتر دارند که شما می توانید با امضا روی آن به وسیله قلم نوری، امضای خود را در سامانه ثنا ثبت کنید. لازم به ذکر است که برخی از دفاتر خدمات قضایی حتی در استان و شهر تهران به این ابزار مجهز نیستند و باید قبل از رجوع به دفتر قضایی این مورد را از آنها سوال کنید.
  3. سومین پیش نیاز برای ارسال گزارش اینست که ابلاغیه کارشناسی به شما از طریق سامانه ثنا صورت گرفته باشد نه این که دادگاه با ابلاغ کاغذی یا تماس تلفنی، کارشناسی را به شما ابلاغ کرده باشد.

 

برای ارسال الکترونیکی نظریه کارشناسی از طریق سامانه می توانید ابتدا به سایت عدل ایران و قسمت خدمات ویژه کارشناسان مراجعه کنید و بعد طبق راهنمایی های مشروح در فایل راهنمای ارسال الکترونیکی نظریه کارشناسی عمل کنید.

این فایل به فرمت pdf بوده و برای دیدن آن کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و برای دانلود آن می توانید روی لینک زیر کلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید:

فایل راهنمای ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه ثنا

از همکاران محترم کارشناس رسمی خواهشمندیم به علت کمبود وقت، برای راهنمایی در مورد ارسال گزارش با ما تماس نگیرید.

از این پس و بطور تدریجی کل مکاتبات کارشناس رسمی با دادگاه ها و کلیه مراجع قضایی مانند شوراهای حل اختلاف یا دایره اجرای ثبت اسناد رسمی از طریق این سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد و با توجه به این که به زودی ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه اجباری می شود توصیه می شود کارشناسان رسمی دادگستری به ثبت امضای الکترونیک در دفاتر خدمات قضایی اقدام کنند.

مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. با سلام و احترام “در مواردی که موضوع کارشناسی توسط چند کارشناس رسمی از یک رشته کارشناسی انجام شود، از دستمزد هر کارشناس مبلغ سی درصد کسر می‌گردد” اگر در هیئت سه نفره(دو نفر در رشته کشاورزی و یک نفر رشته راه و ساختمان) و گزارش واحدی ارسال شود، آیا مشمول این قانون می شود؟ تبصره 7 ماده 11

    1. سلام. طبق صراحت تعرفه خیر نباید کم بشه اما یک بخشنامه از کانون کارشناسان تهران هست که تفسیر جدیدی روی این بند از تعرفه سال 1392 ارائه کرده که می تونید در لینک زیر ببینید:

      https://karshenasonline.com/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%B2%D8%AF-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86/

      1. بادرود ، چرا قوه قضاییه فکری به حال مردها نمیکند که دارن مهریه میدن . اونا میتونن با این قانون مشکل مردها رو حل کنن و از این بیشتر زندگی مردم رو از هم نپاشن . اونا میتونن با شرایط ذیل قانون درست کنن چون این قانون قدیمی الان باعث نابودی زندگی ها شده است
        1- مردی که زن میگیره برای یک زندگی دائم است نه زمان خاص والا ازدواج صیغه ای میکردن
        2- میتونن با این قانون که یک میزان زمان زندگی مشترک قراردهند ومهریه رو براساس اون حساب کنن
        3- زنی که در خواست مهریه داره میتونه در زمان زندگی مشترک مهریه خود رو دریافت کنه بر اساس توان مرد
        4- به خاطر اینکه با این قانون مردها سوء استفاده نکنن این بند رو میشه به اون اضافه کرد که مرد در زمانی که زن خود رو از خانه بیرون کرد مکلف به پرداخت کامل مهریه است
        5- در صورتی که زن بخواهد جدا شود میزان زمان زندگی از زمان عقد تا زمان در خواست محاسبه و از مطالبه شود .
        و درپایان قوه قضاییه اگر اینکار رو نکند زندگی هشتاد در صد مردم از هم پاشیده میشود . و باعث بی بند وباری و زندان های پر از زندانیان پرداخت مهریه و کشوری رو به نابودی و کاهش جمعیت خواهیم بود چون با این شرایط کسی دیگر ازدواج نخواهد کرد و به مرور زمان ایران نابود میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *