جستجو کردن

کارشناس رسمی دادگستری ارزیاب رسمی ملک – کارشناس قیمت گذاری املاک

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی رسمی ملک یا  کارشناسی ملک همان چیزی است که بیشتر متقاضیان کارشناسی به آن قیمت گذاری رسمی ملک یا ارزش گذاری ملک می گویند و این شامل قیمت گذاری روی انواع املاک مانند آپارتمان، زمین، ویلا، سرقفلی تجاری، کارخانه تولیدی و یا کارگاه صنعتی، هتل ها و اماکن گردشگری در شهر تهران یا شهر های دیگر ایران می باشد که توسط کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان طی پروسه ای برای یافتن قیمت کارشناسی ملک توسط کارشناس رسمی ملک دادگستری انجام می گیرد.

تلفن دفتر کارشناسی برای مشاوره در زمینه کارشناسی رسمی دادگستری قیمت گذاری ملک: (کارشناس رسمی قیمت گذاری) 44231706 (021)

موبایل کارشناس رسمی دادگستری 2282044-0912

با توجه به پیچیدگی های امروزی جامعه ما، موضوع کارشناسی ساختمان و کارشناس رسمی املاک نیز مانند دیگر جهات جامعه امروزی، یک کار تخصصی بوده و نیاز به کارشناس متخصص در این زمینه دارد. حتی هنگامی که یک پرونده حقوقی در باره ساختمان و یا زمین مثلا در منطقه یک تهران به یک وکیل ارجاع می شود بهتر است آن وکیل قبل از طرح دعوی در دادگاه، از نظر کارشناسی یا مشاوره یک کارشناس رسمی در زمینه آن ملک بهره بگیرد تا با دید بهتری پرونده را در دادگاه عدالت تجریش مطرح کند.

ارزیابی رسمی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان

قیمت کارشناسی ملک و عوامل موثر بر آن

قیمت کارشناسی ملک به عوامل متعددی از جمله مشخصات سند مالکیت ، مساحت ملک، مساحت ساختمان موجود در آن، طول بر و ابعاد و قواره ی عرصه، بافت شهری پیرامون آن و عرض معبر خیابان و جهت قرارگیری آن بستگی دارد.

ارزیابی رسمی قیمت آپارتمان در صفحه نحوه کارشناسی آپارتمان توضیح داده شده است.

ارزیاب رسمی ملک اگر ملک تجاری یا مغازه باشد بیشتر به کارشناسی ارزش سرقفلی تجاری و یا حق کسب و پیشه تجاری آن می انجامد. ارزش گذاری روی سرقفلی تجاری علاوه بر مشخصات ساختمانی مغازه یا واحد تجاری به موقعیت قرار گیری آن در شهر و رونق تجاری منطقه و همچنین اجاره نامه ی آن و عوامل دیگر بستگی دارد.

قیمت کارشناسی خانه یا آپارتمان یا زمین به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به سن ساختمان و قدمت ساخت بنا و مساحت و متریال بکار رفته در داخل آن و نوع نما و جنس مصالح بکاربرده شده و میزان زیبایی آن، امکانات مشاع مانند آسانسور و جکوزی و استخر و سالن اجتماعات و سرایداری و همچنین امکانات اختصاصی واحد مانند پارکینگ مسقف و انباری و موقعیت جغرافیایی و تعداد واحد های آپارتمان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

ارزیابی رسمی ملک و وثیقه ملکی و سند رهنی

معمولا زمانی که بانک قصد به رهن گرفتن یک ملک را به عنوان وثیقه ملکی در ازای دادن وام به صاحب آن دارد قیمت گذاری آن را برای برآورد قیمت کارشناسی ملک به کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان ارجاع می دهد.

کارشناس رسمی دادگستری رشته ساختمان یا همان کارشناس ارزیاب وثیقه در پاسخ به این قرار ارجاع کارشناسی ملک، با بررسی شرایط ملک و مشخصات سندی و مالکیتی آن ارزیابی رسمی ملک را انجام داده و ارزش کارشناسی آن را به مرجع مربوطه (در اینجا بانک های استان تهران یا استان های دیگر کشور) اعلام می کند.

شرکت هایی که به اشخاص حقیقی یا حقوقی نمایندگی برای فروش محصولات می دهند و یا این که در ازای فروش کالا، چک بانکی دریافت می کنند نیز معمولا از خریدار یا دریافت کننده کالا، تقاضای سند ملکی برای در رهن قرار دادن می کنند که طبعا باید قبل از ترهین ملک، توسط کارشناس رسمی ارزیاب ملک مورد ارزش گذاری و کارشناسی قرار گیرد.

ارزیابی رسمی ملک برای تشکیل پرونده مهاجرت

در مواردی که برای تشکیل پرونده مهاجرت، ادارات مهاجرت یا سفارت خانه ها نیاز به دانستن میزان دارایی های غیر منقول شما دارند باید یک کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان، قیمت کارشناسی ملک شما را برآورد و آن را به مرجع مربوطه مانند اداره مهاجرت اعلام نماید.

برای مشاوره کارشناسی در باره کارشناسی ملک برای ویزا می توانید با ما تماس بگیرید.

تایید میزان دارایی ها چنانچه دارایی کلاینت، ملک مانند زمین و آپارتمان و ساختمان باشد توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان انجام می گیرد و بسته به موقعیت جغرافیایی ملک در شهری مانند تهران و یا شیراز  و یا شمال کشور و همچنین مشخصات متریال استفاده شده در ساختمان و نما و مساحت و میزان قدرالسهم آپارتمان از زمین مجتمع و نوع کاربری و عوامل متعدد دیگر، ارزش کارشناسی ملک متفاوت بوده و توسط کارشناس ارزیاب ملک برآورد خواهد شد.

کارشناسی رسمی ملک در دایره اجرای ثبت اسناد رسمی

املاک رهنی که در صورت عدم پرداخت اقساط توسط دایره اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد و املاک بازداشت و به اجرا گذاشته می شود یا به عبارت دیگر در مسیر مزایده قرار می گیرد نیز توسط اداره ثبت طی قرار کارشناسی به کارشناس رسمی دادگستری رشته ساختمان ارجاع می شود تا کارشناس با بررسی پارامترهای لازم ، ارزش کارشناسی ملک ملک را برآورد و به واحد اجرای اسناد رسمی ثبت اعلام نماید. این قیمت معمولا به عنوان قیمت پایه مزایده و با توجه به آیین نامه اجرای ثبت مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا شرکت های بزرگ هنگام اعطای نمایندگی فروش به اشخاص حقیقی یا حقوقی از آنها در ازای کالا هایی که برای فروش در اختیارشان گذاشته می شود اسناد مالکیت ملکی به رهن می گیرند و در این مورد نیز شما نیاز به مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان جهت تعیین قیمت کارشناسی ملک (اعم از آپارتمان مسکونی، تجاری، اداری و یا واحد های صنعتی) دارید. کارشناس رسمی با بازدید از ملک و بررسی های فنی لازم از مشخصات ساختمانی، نمای ساختمان، سن ساختمان و قدمت ساخت آن و کیفیت مصالح بکاربرده شده در آن به ارزیابی رسمی قیمت کارشناسی ملک می پردازد.

معمولا کارشناسی های قیمت گذاری در اداره اجرای اسناد رسمی ثبت تهران و شهرستان ها تا سه مرحله قابل تجدید نظر در مهلت و موعد قانونی مربوطه در قوانین ثبت است که با توجه به ریزه کاری های قانونی و وجود قوانین متعدد توصیه می شود از همان ابتدای کار در  صورتی که پرونده ای برای مزایده یا بازداشت در اجرای ثبت اسناد دارید از یک وکیل در کنار خود بهره بگیرید و یا کار را به یک وکیل دادگستری بسپارید.

قوانین متعدد بوده و همچنین برای هر درخواست تجدید نظر یا درخواست کارشناسی ممکن است موعد و مهلت قانونی وجود داشته باشد و خارج از آن از شما درخواستی پذیرفته نشود بنابراین وجود وکیل دادگستری در این گونه امور برای همه شما لازم است.

حق الزحمه کارشناس برای ارزیابی قیمت ملک

تعرفه حق الزحمه یا هزینه کارشناسی ملک به این صورت است که دستمزد کارشناس برای قیمت گذاری ملک درصدی از ارزش ملک است و این درصد هر چه قیمت ملک مانند آپارتمان یا زمین بالاتر می رود کمتر می شود و در چند مرحله باید چند درصد با هم جمع شود.

برای دیدن تعرفه دستمزد کارشناسی رسمی به صفحه تعرفه حق الزحمه کارشناسان رسمی دادگستری در سایت کارشناس آنلاین رجوع کنید.

برای این که دید کلی از موضوع داشته باشید در زیر چند نمونه از دستمزد ارزیابی ملک طبق تعرفه نسبت به ارزش کارشناسی آن را می آوریم:

قیمت کارشناسی یک ملک – دستمزد کارشناس تعرفه

3 میلیارد تومان – 5.887.000 تومان

4 میلیارد تومان – 6.787.000 تومان

5 میلیارد تومان – 7.687.000 تومان

10 میلیارد تومان – 12.187.000 تومان

20 میلیارد تومان – 20.187.000.000  تومان

این اعداد نمونه برای حق الزحمه کارشناسی یک ملک است و شما می توانید با وارد کردن ارزش یک ملک در فرم زیر، عدد دقیق تعرفه حق الزحمه کارشناسان را برای ارزیابی آن داشته باشید:

برای اطلاعات بیشتر در باره تعرفه کاشناسی به صفحه تعرفه کارشناسی ملک در سایت ما رجوع کنید.

گروه کارشناس رسمی دادگستری ما {کارشناس آنلاین} چگونه در زمینه کاشناسی ملک به شما کمک می کند؟

اگر برای مواردی مانند امور فوق به کارشناسی ملک خود و ارزیابی رسمی برای تعیین قیمت کارشناسی آن نیاز دارید می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین اگر پرونده ای حقوقی در شعب دادگاه ها دارید و قرار ارجاع کارشناسی به کارشناس رسمی برای ملک شما صادر شده نیز می توانید از ما در مورد آن مشاوره کارشناسی بگیرید.

قیمت گذاری رسمی املاک شما می تواند برای تعیین ارزش انواع ملک، آپارتمان، زمین، کارخانه و کارگاه های صنعتی تولیدی، هتل و اماکن گردشگری، سرقفلی تجاری مغازه یا واحد تجاری یا اداری، ماشین، ویلا، مطب و بیمارستان باشد.

قیمت گذاری رسمی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان انجام و طی گزارش کارشناسی ارائه می شود.

گروه کارشناسان رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی که در تهران و سایر شهر های استان های کشور مانند شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، ساری، بندرعباس، مشهد، خرم آباد مقیم و مستقر هستند می توانند در زمینه ارزش گذاری و کارشناسی ملک و سایر دارایی های شما به شما کمک کنند.

مهدی شهداد – مدیر گروه کارشناس رسمی دادگستری

تلفن 44231706 (021)      موبایل   2282044-0912

ایمیل: mdshahdad@yahoo.com
تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +989122282044
اینستاگرام:  https://www.instagram.com/karshenas_online/ یا به وسیله ی آیدی اینستاگرام کارشناس آنلاین:    Karshenas_Online

مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. کارشناسی ملک در تهران برای اجرای ثیت بر اساس قیمت منظقه ای زده میشه؟ یا 20 سی درصد پایین تر می زنند

    1. قیمت کارشناسی برای مزایده گذاشته میشه و تعیین اون به عهده کارشناس رسمی با توجه به ارزش کارشناسی ملک و قیمت واقعی معاملاتی برای مزایده هست

  2. سلام دادگاه کارشناس ساختمان معرفی کرده برای قیمت گذاری وثیقه ملکی ما قیمت رو هم خیلی کم تعیین کارشناسی کردند راهی داره قضیه رو تجدید کارشناسی کنیم قیمت کارشناسی ملک اگه این باشه کار ما انجام نمی شه

    1. سلام بله می تونید در همان شعبه دادگاه رسیدگی کننده تقاضای تجدید نظر کارشناسی کنید و هیات کارشناسان رسمی جدید برای ارزیابی جدید تعیین می شوند.

  3. سلام بر شما ملک ما رو شهرداری میخاد بگیره و میگه چون ملک تعریضی هست ارزش زیاد نداره و کارشناس باید ارزش گذاری ملک رو به صورت ملک تعریضی بگذاره
    هیشکی هم از ما نمی خره

    1. در مورد ملک های تعریضی در طرح های تفصیلی شهرداری قوانین متعددی وجود داره و این طور نیست که ارزش نداشته باشه.
      معمولا این املاک ضمن توافق اولیه برای خرید با شهرداری به یک هیات سه نفره کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان ارجاع میشه که یکی از آنها رو شما می تونید انتخاب کنید
      انتخاب کارشناس مرضی الطرفین بین شما و شهرداری هم می تونه با توافق یا از طریق ارسال نامه به شعبه یک شهر باشه

  4. ما یک پرونده در دادگاه داریم و راجب زمین که خریدید فروشنده و بنگاه در قیمت گذاری ملک سر ما کلاه گذاشتند و قیمت زیاد به ما فروختند ما هم از مشاور املاک و فروشنده زمین برای قیمت شکایت کردیم
    شما می تونید در دادگاه به ما کمک کنید؟

    1. این جور که فرمودید موضوع پرونده شما در دادگاه حقوقی مطرح شده و خود دادگاه (قاضی) برای شما قرار کارشناسی صادر می کنه و خودش کارشناس رسمی رشته ساختمان رو برای بررسی و ارزش گذاری روی زمین مورد معامله تعیین می کنه و شما نمی تونید انتخاب کنید
      اما برای مشاوره در مورد پرونده و کم یا زیاد بودن قیمت گذاری معامله می تونید با تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید

  5. سلام …سال 80 سند ملکی مسکونی را برای شخصی وثیقه بانک گذاشتیم.تا وام تولیدی بگیرند..و در مقابل رسیدی ارائه شد به ما بابت تقبل هر گونه ضرر و زیان احتمالی به سند مذکور…2 سال بعد متوجه شدیم که اقساط بانک پرداخت نشده و ملک فروخته شد…الان طبق صدور حکم قاضی عینا سند ملک باید برگردانده شود…ملک مذکور الان ساخته شده ..
    عرصه 600 متر و اعیان 87 متر بود ..10 واحد پاگرد به پاگرد.دارای پارکینگ و انباری 9 متری و تلفن بوده..واحد طبقه دوم جنوبی.ضمنا سن ملک 20ساله بوده ..
    و موقعیت ملک در شاهین شمالی.چمران و کوچه 12 متری بن بست بود..به تجربه شما ارزش ملک به قیمت روز چقدر کارشناسی خواهد شد؟سپاسگزارم راهنمایی کنید تا قیمتی حدودی دستم باشد..طلب خیر

    1. باید نظر کارشناس رسمی ارزیاب رسمی که دادگاه انتخاب می کنه و بازدید میکنه رو بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *